کد خبر: 687837
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
یک هفته‌نامه آلمانی در گزارشی با اشاره به اینکه طرفین مذاکره هسته‌ای انتظارات خود را کاهش داده‌اند، نوشت که احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد.
فارس: مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد این مذاکرات یک‌بار دیگر تمدید شوند. این در حالی است که در مدت زمان کمی که به پایان مذاکرات باقی مانده، «جان کری» و «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزرای خارجه آمریکا و آلمان انتظارات خود را از نتیجه بخشی مذاکرات کاهش داده‌اند.

هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل» در این مورد نوشت که دوشنبه مدت زمان نهایی برای دستیابی به توافق است و جامعه‌ جهانی انتظار ندارد تا مذاکرات هسته‌ای با ایران به نتیجه برسد. شاید به همین دلیل بود که کری روز گذشته گفت: «با وجود برخی پیشرفت‌ها اما همچنان موانعی وجود دارد. سخنان اشتاین‌مایر در بدو ورود به وین هم نشان می‌داد که انتظارش را از نتیجه مذاکرات کاهش داده است.»

دیگر طرف‌های اروپایی هم اینکه توافقی به دست بیاید را بسیار کم دانسته‌اند. در واقع نظر طرف‌های مذاکره درباره مسایل کلیدی تقریبا تغییری نکرده است؛ مسایلی مانند غنی‌سازی اورانیوم ایران و اینکه چه تحریم‌هایی باید برداشته شوند.

در طی دوران توافق ایران برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف و اقدامات خود را تحت نظارت درآورده است در مقابل غرب هم متعهد شده تا تحریم‌های اقتصادی را لغو کند. با این حال فقط تا فردا فرصت است که 6 کشور و ایران که به مدت یک سال است مذاکره می‌کنند، پس از تمدید مذاکرات از 20 جولای به نتیجه برسند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار