کد خبر: 687772
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
یک روز پس از آغاز دور نهایی مذاکرات هسته‌ای تا پایان توافق 4 ماهه یعنی 3 آذر،کنگره آمریکا دست به کار شد و در نقش اهرم فشار آمریکایی‌ها در مذاکرات، زمین را برای امتیازگیری بیشتر باراک اوباما فراهم کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، یک روز پس از آغاز دور نهایی مذاکرات هسته‌ای  تا پایان توافق 4 ماهه یعنی 3 آذر،کنگره آمریکا دست به کار شد و در نقش اهرم فشار آمریکایی‌ها در مذاکرات، زمین را برای امتیازگیری بیشتر باراک اوباما فراهم کرد.
 
کنگره آمریکا که هنوز اکثریت آن در اختیار هم‌حزبی‌های اوباما، یعنی دموکرات‌ها است؛ روز چهارشنبه هفته گذشته (28 آبان) هم یک قطعنامه به بهانه حقوق بشر علیه ایران تصویب کرد و هم نامه‌ای به باراک اوباما نوشت و تصریج کرد: اگر مفاد توافق احتمالی، برای آمریکایی‌ها دلخواه نباشد آنان هیچ تعهدی به این توافق نخواهند داشت.
 
همانطور که گفته شد کارشناسان معتقدند این آخرین فشار کنگره به مذاکرات است تا بتواند دست اوباما را برای امتیازگیری بیشتر از ایران باز کند اما نکته قابل تامل در این میان، بهانه قطعنامه حقوق بشری کنگره است به‌گونه‌ای که یکی از دلایل تصویب این قطعنامه در کنگره آمریکا، ماجرای مشکوک اسیدپاشی اصفهان است. به گزارش خبرگزاری‌ها، آمریکایی‌ها در این قطعنامه که ادعا می‌شود مستند به گزارش احمد شهید است؛ ماجرای اسیدپاشی اصفهان را مطرح کرده و ادعا کرده‌اند موضوع اسیدپاشی مرتبط با «حجاب» بوده است و سپس در اقدام قابل تاملی جمهوری اسلامی را مسبب این اقدام دانسته‌اند و علیه ایران قطعنامه تصویب کرده‌اند!  این اقدام محیرالعقول که محصول «اد رویس» جمهوریخواه و «الیوت انگل» دموکرات بود، درحالی اتفاق افتاد که شایعه ارتباط اسیدپاشی اصفهان با موضوع حجاب را اولین بار خود رسانه‌های مخالف نظام مقیم در آمریکا مطرح کردند سپس رسانه‌های حامی فتنه در ایران (بویژه یک خبرگزاری دولتی)  به این شایعه رسمیت دادند. در واقع ماجرا اینگونه شد که یک سلسله اسیدپاسی مشکوک در اصفهان رخ داد.
 
درحالی که هیچ سرنخی از عامل این اسیدپاشی وجود نداشت، رسانه‌های ضدانقلاب و نیز حامیان دولت مدعی ارتباط اسیدپاشی و حجاب شدند؛ آنگاه کنگره آمریکا نیز این ادعای غیرقابل استناد را به عنوان ابزاری برای فشار بر ایران تلقی کرده و با استناد به آن؛ علیه ایران یک قطعنامه دیگر تصویب کرد. به نظر می‌رسد اکنون که کنگره آمریکا مستقیما به موضوع اسیدپاشی ورود کرده است و با استناد به دروغ‌پردازی‌های ضدانقلاب و نیز حامیان دولت، علیه ایران یک قطعنامه تصویب کرده، قوه‌قضائیه می‌تواند به صورت قاطع به این ماجرا ورود کرده و با رسانه‌های انعکاس‌دهنده این دروغ و بویژه خبرگزاری مزبور برخورد قاطع کند.
 
 
منبع: وطن امروز

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار