کد خبر: 687684
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به برنامه‌های مشترک این سازمان با آموزش‌وپرورش گفت:‌کارت اعتباری سفر با مشارکت ۵ دستگاه در حال طراحی است که بر این اساس چندبرابر درآمد ماهیانه فرد کارت سفر در اختیار وی قرار می‌گیرد.
تسنیم:  مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و این سازمان که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش امکانات مناسب و مخاطبان زیادی دارد که سازمان میراث فرهنگی می‌تواند برای تعمیق باورهای مربوط به حفاظت از میراث فرهنگی کشور و پرداختن به صنایع دستی از ابعاد مختلف فرهنگی و اقتصادی از مخاطبان وسیع آموزش و پرورش بهره مند شود.

وی افزود: در بحث میراث فرهنگی همگان می‌دانیم که ایران سابقه و هویت تمدنی چند هزارساله دارد و ضرورت است تا نوجوانان و جوانان این کشور با هویت دیرینه ایران آشنا شوند تا از این طریق در زمینه حفظ ارزشها گام‌های موثری بردارند و باور حفظ میراث فرهنگی در کشور به یک باور عمومی تبدیل شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: در زمینه گردشگری دو استراتژی دنبال می‌شود. در بحث گردشگری داخلی در تلاش برای ساماندهی مکانی و زمانی گردشگران داخلی هستیم و در بحث گردشگری خارجی برای جذب گردشگران خارجی بیشتر به کشور تلاش می‌کنیم.

سلطانی فر ادامه داد: برای ساماندهی مکانی و زمانی گردشگران داخلی برنامه‌های زیادی را می‌توانیم با همکاری آموزش و پرورش انجام دهیم. امکانات آموزش و پرورش در ایام مختلف سال بخصوص در زمان پیک سفرها می‌تواند به ما کمک کند.

سلطانی‌فر افزود: آموزش و پرورش یک میلیون کارمند و 750 هزار بازنشسته دارد و در تلاش هستیم تا طی هماهنگی با هتلداران، آژانس‌ها و تورداران در ایام غیر پیک برای این افراد سفرهای داخلی را ساماندهی کنیم تا علاوه بر پرشدن ظرفیت اماکن اقامتی و پذیرایی این گروه از مردم بتوانند از سفرهای ارزانتر استفاده کنند.

وی گفت: در بخش ساماندهی زمانی و مکانی گردشگری داخلی برنامه‌هایی را مدنظر داریم از جمله اینکه هم اکنون 4 میلیون نفر بازنشسته دستگاه های اجرایی، 4 میلیون دانشجو و یک میلیون کارمند آموزش و پرورش در کشور داریم که مجموع آنها حدود 10 میلیون نفر می‌شود. در حال برنامه ریزی هستیم تا سفرهای داخلی این افراد در ایام کم تراکم سال متمرکز شود تا بتوانیم از این طریق سرویس‌ مناسب‌تری به آنها ارائه کرده و در ایام پیک سفرها نیز به دیگر اقشار جامعه خدمات ارائه کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص کارتهای اعتباری سفر عنوان کرد: این کارت‌ها با مشارکت چند دستگاه در حال ساماندهی است و مانند سفرکارت‌های گذشته نیست که رقمی داخل آن باشد. درگذشته این تجربه را داشتیم که افراد سفرکارت‌ها را گرفته و نقد می‌کردند بدون آنکه سفری انجام دهند.

سلطانی‌فر افزود: هم اکنون مجموعه‌ای با مدیریت سازمان میراث فرهنگی و شرکت‌های بیمه تلاش می‌کند تا سفرکارت اعتباری را متناسب با میزان درآمد هر شخص طراحی کند که براین اساس چند برابر درآمد فرد و متناسب با اسنادی که وی ارائه می‌دهد کارت اعتباری سفر در اختیارش قرار می‌گیرد که وی هزینه آن را طی چند ماه با سود محدود و معقولی پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: پیش بینی کرده‌ایم که این کارت تا آخر امسال طراحی و عرضه شود و تمام وزارتخانه ها و سازمانها می‌توانند از آن استفاده کنند البته آموزش و پرورش برای ما در اولویت است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص همکاری این سازمان با آموزش و پرورش برای ساماندهی فعالیت‌های فوق برنامه دانش آموزان در روزهای پنج شنبه گفت: تلاش می‌کنیم تا تسهیلاتی را برای بازدید دانش آموزان از موزه‌ها فراهم کنیم و تسهیلات بیشتری را برای آموزش و پرورش به ویژه دانش آموزان درنظر بگیریم تا از این طریق نسل فعلی با میراث فرهنگی کشور بیشتر آشنا شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
1
5
سپاسگزاریم از این همه امکانات که برای ما فرهنگیان فراهم می کنید !!!!
هدایت پرتو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
5
این 10درصد و 5درصد تخفیف را خود هتلها واماکن هم میدهند لازم به زحمت افتادن اموزش وپرورش نیست.
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
1
3
دیواری کوتاهتر از فرهنگیان بخصوص بازنشستگان پیدا نکردید تا بخواهید هتل های خالی وکساد را با اندک حقوق این عزبزان پر کنید خودشون میدونند چه وقت وبه کجا سفر کنند شما زحمت نکشید !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
0
3
شما درامد کافی در اختیار فرهنگی ها قرار دهید خودشان بلدندانرا مدیریت کنند
کیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
4
مامعلمان نیازی به این گداشادکن های اموزش وپرورش نداریم اگر راست می گویید حق ایاب و ذهاب دانش اموزان روستا مرکزی را بدهید که باعث شده بعضی از دانش اموزان روستا های دور افتاده ترک تحصیل کنند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار