کد خبر: 687645
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
نسل چهار موبایل به عنوان صد و سیزدهمین کشور در ایران راه‌اندازی شد. در این فناوری متوسط سرعت دانلود ۱۰ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه است.
فارس: علیرضا قلم‌بر دزفولی در مراسم بهره‌برداری از شبکه نسل چهار موبایل اپراتور دوم تلفن همراه در مشهد اظهار داشت: نخستین تماس در شبکه نسل دو این اپراتور در سال ۸۵ برقرار شد و در سوم شهریور ۹۳ ایرانسل نسل سه را ارائه کرد و اکنون در ۲۹ آبان ۹۳ بهره‌برداری از نسل چهار این شبکه آغار شده است.

مدیرعامل اپراتور دوم تلفن همراه افزود: تاکنون ۳۳۱ شبکه نسل چهار موبایل (LTE) در ۱۱۲ کشور و ۶۰۳ شبکه نسل سه در ۲۱۶ اپراتور راه‌‌اندازی شده و ایران صد و سیزدهمین کشوری است که LTE را راه‌اندازی می‌کند.

وی توضیح داد: در شبکه نسل سه متوسط سرعت دانلود یک تا ۱۵ مگابیت و متوسط سرعت آپلود ۲۰۰ تا ۵۰۰ کیلوبیت بر ثانیه است. همچنین در شبکه نسل چهار متوسط سرعت دانلود ۱۰ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود یک تا ۵ مگابیت بر ثانیه است.

دزفولی افزود: استفاده از نسل چهار با سیم‌کارت USIM و مودم‌های جانبی نسل چهار امکان‌پذیر است که مودم‌ها از صد تا حدود ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

مدیرعامل اپراتور دوم یادآور شد: فناوری ۳G نسبت به ۲G مصرف باتری بیشتری دارد و مصرف باتری بر فناوری ۴G نسبت به ۳G کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اساسا استاندارد ۴G فاقد VOICE است و برای مکالمه به صورت خودکار از ۴G به ۳G سوئیچ می‌شود.

دزفولی همچنین با اشاره به تعرفه اینترنت همراه گفت: مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات تعرفه اینترنت همراه را فارغ از تکنولوژی ۲.۵ ریال به ازای هر کیلوبایت تعیین کرده بود که تصمیم به بازنگری این مصوبه گرفته شده و پیشنهاد اپراتور دوم نیز در این باره حدود ۲.۵ ریال بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار