کد خبر: 687635
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران با بیان اینکه ‌10 فروند هلی‌کوپتر نو در سه سال اخیر خریداری شده است، گفت: تا 15 روز آینده یک فروند هواپیمای بل 412 آمریکایی که خریداری کرده‌ایم، وارد ناوگان می‌شود.
فارس: شرکت هلیکوپتری ایران با بیان اینکه تا 15 روز آینده یک فروند هواپیمای بل 412 آمریکایی وارد ناوگان می‌شود، گفت: همه رده تعمیرات هلیکوپتر را در پایگاه شیراز انجام می‌دهیم، هلیکوپترهای کشور را تا مرحله اورهال و چک سه هزار ساعته تعمیرات اساسی می‌کنیم.

سیدمحمود آذین اظهار داشت: شرکت هلی‌کوپتری ایران به عنوان قدیمی‌ترین شرکت هلی‌کوپتری کشور ‌بزرگترین ناوگان هلیکوپتری خاورمیانه را دارد و دارای 30 فروند انواع هلیکوپتر سبک و سنگین ملکی است.

وی ادامه داد: در سال 1365 طبق قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی این شرکت از وزارت دفاع جدا شده و به وزارت نفت اختصاص یافت.

آذین بیان کرد:‌ این شرکت مدتی در اختیار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود، پس از آن طبق مصوبه مجلس در سال 1365 به وزارت نفت منتقل شد، در سال 83 به نام شرکت هلی‌کوپتری ایران تغییر نام یافت و در سال 1389 طبق قانون اصل 44 این شرکت به بخش خصوصی‌ واگذار شد.

* همکاری با وزارت نفت/ انجام فعالیت‌های امداد و نجات و تجسس هوایی

مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران بیان کرد: عمده فعالیت‌های این شرکت ارائه خدمات پروازی در خطوط انتقال نیرو و دکل‌ها، انجام خدمات امداد و نجات هوایی، تجسس و کنترل آتش‌سوزی، انجام پروازهای نشت‌یابی خطوط نفت و گاز، لرزه‌نگاری و حمل وسائل نقلیه سنگین به صورت آویزان‌ است.

وی با بیان اینکه به شرکت ملی نفت ایران و سازمان‌های تابعه اصلی‌ترین خدمات توسط این شرکت انجام می‌شود، اظهار داشت:‌ در صنعت نفت و سه در مرحله  اصلی اکتشاف، حفاری و بهره‌برداری، شرکت هلی‌کوپتری نقش اساسی دارد؛ در صنعت نفت و گاز پشتیبان اصلی اکتشاف، حفاری و بهره‌برداری نفت و گاز هستیم.

مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران با بیان اینکه در فراساحل نیز در شرایط خاص فعالیت‌ها به هلی‌کوپتر متکی است، گفت: در تعویض خدمه سکوها، کرو، موارد خاص پزشکی، شرایط خاص قطع برق در سکوهای نفتی و از این قبیل، سریعترین خدمات توسط هلی‌کوپتر انجام می‌شد.

* ارائه خدمات گردشگری و مستند‌سازی‌

آذین با بیان اینکه هلی‌کوپتر در بحث‌ گردشگری نیز خدمات مناسبی را ارائه می‌دهد، گفت:‌ تا پیش از این در کیش و تبریز هلی‌کوپتر گردشگری داشتیم.

وی اظهار داشت:‌ همچنین هلی‌کوپترهای رابینسون جدید برای تهیه فیلم‌های سینمایی و تهیه اخبار خاص، مستند و گردشگری فعالیت می‌کنند؛ این هلی‌کوپترها هیچ لرزشی ندارند، دوربین زیر هلی‌کوپتر نصب می‌شود و کنترل آن از درون کابین انجام می‌شود.

* تأثیر خدمات هلی‌کوپتری بر کاهش آثار بحران‌‌

آذین با تأکید بر تاثیر مثبت تجهیزات هلی‌کوپتری برای کاهش هزینه‌ها بیان کرد: با همکاری ارگان‌های امدادی نظیر اورژانس، وزارت بهداشت و درمان، بهزیستی و نیز وزارت کشور، پلیس راه و از این قبیل می‌توان‌ حداکثر 32 هلی‌کوپتر در نقاط مختلف کشور داشت تا بدین تربیت در بروز حوادث امکان ارائه خدمات به سرعت وجود دارد.

* خرید یک فروند هلی کوپتری آمریکایی و ورود آن تا 15 روز آینده

مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران با بیان اینکه ‌10 فروند هلی‌کوپتر نو در سه سال اخیر خریداری شده است، گفت: تا 15 روز آینده یک فروند هواپیمای بل 412 آمریکایی که خریداری کرده‌ایم، وارد ناوگان می‌شود.

* انجام همه رده‌های تعمیرات اساسی هلی‌کوپتر ‌

وی‌ با بیان اینکه همه رده تعمیرات هلی‌کوپتر را در پایگاه شیراز انجام می‌دهیم، اظهار داشت: می‌توانیم هلی‌کوپترهای کشور را تا مرحله اورهال و چک سه هزار ساعته تعمیرات اساسی ‌کنیم.

مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران با بیان اینکه خلبان‌های هلی‌کوپتر ایران در رده بهترین خلبان‌های دنیا هستند گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند، خلبان‌های ایرانی چه توانایی‌هایی دارند. ضمن آنکه هلی‌کوپتر سکویی است که می‌تواند عملیات جنگی، مسافری یا باری را در هر شرایطی انجام دهد، بنابر این تحریم هلی‌کوپترها بیش از هواپیما است.

آذین اظهار داشت: طبق برنامه پنج ساله مصوب دارا بودن 12 فروند هلی‌کوپتر دو موتوره همه کاره و 6 فروند هلی‌کوپتر تک موتوره جزء هدفگذاری است.

بنابراین گزارش شرکت هلی کوپتری ایران در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی‌، ‌برنامه‌هایی از قبیل رونمایی از بالگرد آمریکایی«رابینسون 44» که به تازگی وارد کشور کرده است‌ و اجرای نمایش هوایی روزانه 3 بالگرد‌ را ارائه داد و حائز رتبه برتر در خلاقیت و مشتری مداری شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار