کد خبر: 687291
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت آثار سازمان سینمایی به پشت صحنه فیلم «اسب سفید پادشاه» به کارگردانی «محمد حسین لطیفی» رفت.
 تسنیم: محمد احسانی معاون ارزشیابی سازمان سینمایی با حضور در پشت صحنه «اسب سفید پادشاه» یادآور شد: ازاینکه پس از چند سال آقای لطیفی مجددا به سینما برگشته‌اند خوشحالم.

وی توضیح داد: وجود کارگردانانی مانند ایشان که در سابقه خود فیلم‌ها و سریال‌های پرمخاطبی داشته‌اند مغتنم است. جذب مخاطب در عین داشتن دغدغه‌های اجتماعی و اخلاقی کار پیچیده و سخت و البته اندیشمندی است.

معاون ارزشیابی سازمان سینمایی تاکید کرد: تنها در صورتی سینما به حیات طبیعی خود بر می‌گردد که بخش مهمی از فیلم‌ها بتوانند هزینه تولید و سود منصفانه خود را از گیشه تامین کنند البته روشن است که جذب مخاطب به هرقیمت هم مطلوب نیست بلکه هر اثر هنری باید با استفاده از مضمون صحیح و ساختار و فرم مناسب ضمن احترام به شعور مخاطب در یک روند تدریجی سطح سلیقه او را هم ارتقاء دهد.

احسانی ادامه داد: در کنار سینمایی که با مخاطب عام مواجه است بخش دیگری نیز که از آن به سینمای هنری و فرهنگی تعبیر می‌شود ضروری است.

به گفته وی، این سینما که معمولا توسط مخاطبین و علاقمندان حرفه‌ای‌تر سینما دنبال می‌شود فرصتی است که تولیدکنندگان آثار سینمایی و مخاطبین آن‌ها عرصه‌ها و فضاهای جدیدی را تجربه کنند و از ایستایی و کلیشه شدن مضامین و ساختار‌ها جلوگیری شود.

محمد حسین لطیفی گفت: فیلم «پاریس تا پاریس» کار بخش برون مرزی سیما و تله فیلم بود و بعد‌ها نسخه سینمایی از این اثر تهیه شد.

وی درباه فیلم «اسب سفید پادشاه» اظهار کرد: امروز پس از 8 سال که از فیلم «روز سوم» می‌گذرد دوباره به سینما برگشتم و امیدوارم کمرم را محکم ببندم که جدی به سینما برگردم.
این کارگردان سینما توضیح داد: سعی کردم با این کار دست گرمی کنم و کار سنگین من در سینما اثری دفاع مقدسی با عنوان «مادر مادر مادر» خواهد بود که امیدوارم سال آینده به جشنواره برسانم.

لطیفی تاکید کرد: ژانر فیلم «اسب سفید پادشاه» را تجربه نکردم و بیشتر همکاران من در این زمینه تجربه داشتند. امیدوارم تجربه موفقی در حضور دوباره‌ام در سینما داشته باشم.
وی گفت: فیلمبرداری این اثر سینمایی را 17 آبان آغاز کردیم و پایان فیلمبرداری ما 24 تا 26 آذرماه خواهد بود و امیدوارم تا اول دی ماه این اثر سینمایی را به جشنواره برسانم.

فیلمبرداری فیلم اسب سفید پادشاه در منزلی در حوالی منطقه شاپور تهران ادامه دارد.

فرهاد قائمیان، الناز شاکردوست، مجید یاسر، لیدا عباسی،  علی کاظمی و علی طباطبایی از بازیگران این اثر سینمایی هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار