کد خبر: 687223
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
نبود گاز سبب قطع درختان در قلعه رئیسی و دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

 هدایت‌الله آویزش رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه با اعلام خبر فوق گفت: 65 درصد مساحت منابع طبیعی کهگیلویه را جنگل و 35 درصد آن را مراتع تشکیل می‌دهد. اینن ممسئول با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه یکی از مناطق مهم استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ وجود و تنوع رویش گیاهان دارویی است خاطرنشان کرد: به همین خاطر وظیفه حفاظت و نگهداری از این سرمایه‌های ملی سنگین بوده که همکاران ما با قدرت و قوت در این مسیر از هیچ اقدام و تلاشی دریغ نمی‌کنند. وی با اشاره به نقش مهم مردم در حفاظت از منابع طبیعی عنوان کرد: انسان‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل در حراست از محیط زیست و جنگل‌ها هستند. آویزش گفت: آموزش محوری‌ترین گام برای ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در بین بهره‌برداران، دانش‌آموزان، همیاران طبیعت و عموم مردم است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه ابراز داشت: گاز طبیعی یکی از زیرساخت‌های توسعه در هر منطقه است، اما بخش چاروسا با جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر و 120 روستا و 24 دهیاری در فاصله 70 کیلومتری دهدشت همچنان از نعمت گاز طبیعی محروم است. وی افزود: نبود گاز باعث شده هر سال بیش از چندین درخت تنومند و چندین صد ساله بلوط قطع شود که این درختان به زغال تبدیل می‌شوند و فضای سبز و طبیعی بسیار زیبا این منطقه در حال نابودی است.

آویزش با بیان اینکه بیشترین قطعی درخت در استان کهگیلویه و بویراحمد در دو بخش چاروسا و دیشموک است، اذعان داشت: با گازرسانی به این منطقه می‌توان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد و نگذاریم که درختان زیادی را قطع نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار