کد خبر: 687217
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
با توجه به افزایش سقف دو برابری فاینانس های چینی از 23 میلیارد دلار به بیش از 50 دلار ، می توان امیدوار بود که پروژه قطار شهری اهواز هم پیشرفت بیشتری کند.

مدیر عامل قطار شهری اهواز با اعلام این مطلب گفت: با گشایش فاینانس چینی جهت تأمین مالی کل پروژه‌های صنعتی و عمرانی کشور و اینکه خط یک قطار شهری اهواز نیز از این منبع است این انتظار می‌رود که ترافیک پروژه‌های عمرانی برای گرفتن اعتبارات فاینانس دولتی کاهش یا از بین رود و سرعت پیشرفت پروژه‌ها بیشتر شود.

عباس هلاکویی گفت: شرط اصلی برای گرفتن فاینانس چینی‌ها این است که ابتدا قرارداد سه‌جانبه وجود داشته باشد تا LC باز شود و زمانی که قرارداد بسته شده باشد حدود ۴ ماه طول می‌کشد تا مجوز استفاده از lc صادر شود و بتوان کار را پیش برد.

مدیرعامل قطار شهری اهواز افزود : پیشنهاد ما این است که کل فاینانس ارزی را دولت و بخش تأمین ساختمانی که بخش ریالی است را شهرداری تضمین کند و اگر دولت بپذیرد که صد درصد سهم خود که نیمی از کل فاینانس است را بدهد و همه هزینه ه ی ریالی را به شهرداری واگذار کند می‌توان مشکل اعتباری قطار شهری را سریع‌تر حل کرد.

وی افزود: در حال حاضر بخش ساختمانی پروژه قطار شهری اهواز در حال انجام است و تونل‌ها هم در حال ساخت هستند تلاش این است که مقدمات فاز اول را تکمیل کنیم تا هر وقت LC باز شد بتوانیم آن را راه‌اندازی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار