کد خبر: 687214
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
با استفاده از کابل خودنگهدار، نیاز به هرس درختان در شیراز منتفی شده و به این ترتیب فضای سبز متراکم شهری حفظ می‌شود.

محمدرضا مشفقیان مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس با عنوان کردن مطلب فوق و با اشاره به اینکه استفاده از شبکه‌های فشار ضعیف برای جوشکاری در هر لحظه بین 50 تا 100 آمپر برداشت لحظه‌ای دارد و این نوسانات قابل کنترل نیست، ادامه داد: در برخی شهرها به جای اینکه از شبکه ضعیف برق دهند استفاده‌کنندگان در موارد عمرانی و ... کارفرما را موظف می‌کنند که یا ترانس خریداری کنند یا شرکت‌هایی که ترانس کرایه می‌دهند، آن را تأمین کنند تا نوسانات باعث آزار مردم و لطمه خوردن به حق‌الناس نشود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس عنوان داشت: تأمین برق حسینیه‌ها و مساجد تا ظرف 25 آمپر سه فاز مجانی است اما برخی مساجد غیرانتفاعی هستند و می‌خواهند بیش از ظرفیت استفاده کنند و به عنوان مثال مسجدی که 5 هزار متر زیربنا دارد به‌طور قطع دارای بانی توانمندی است که می‌تواند مازاد بر آن ظرفیت را پرداخت کند و البته قانون تصاعدی حساب شدن برق که برای منازل اعمال می‌شود شامل محاسبه قیمت برق مساجد و حسینیه‌ها نمی‌شود و از این نظر تخفیف مضاعفی علاوه بر تا 25 آمپر رایگان در نظر گرفته شده است.

قطع برق مترو، مشکل ساز است

این مسئول تأکید کرد: در مورد قطار شهری صورتجلسه‌ای وجود دارد که از کنار تپه تلویزیون کابل‌کشی شود و ما به آنها برق دهیم و میدان نمازی برای کنترل ولتاژ باشد اما این سازمان با مشکل اعتبار مواجه شد و تقاضا کرد برق موقت بدهید و ما استدلال کردیم به همه جا برق موقت می‌دهیم جز قطار شهری که اگر مردم در آن تونل زیرزمین یک‌لحظه دچار قطع برق شوند رسانه‌ها ما را محکوم خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: یک روز قبل از سفر معاون رئیس‌جمهور گفتیم برای امنیت مردم، قطار شهری باید دو منبع تأمین برق داشته باشد که اگر یک منبع قطع شد دومی بتواند برق لازم را تأمین کند و توجه داشته باشیم که اگر یک‌بار متروی شیراز دچار قطعی برق شود، آبروی شهر در کشور خواهد رفت و برق مترو حتی نباید در حد یک چشمک زدن دچار قطع و وصل شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس یادآور شد: من خود در مورد زمینی شدن شبکه‌های برق تعصب دارم اما کابل‌های هوایی جدید ما عایق است و تا یک سال دیگر تمام مناطق شیراز که درخت وجود دارد به کابل خودنگهدار بدل می‌شود تا دیگر نیازی به هرس نباشد.

مشفقیان توضیح داد: این کار در قصر و دشت انجام شده اما به سبب گستردگی آن منطقه و درختان آن، برخی مناطق محدود باقی مانده که در دست هرس است و اگر شورا یک سال صبر کند به طور کل از هر گونه هرس در شهر بی‌نیاز می‌شویم چون این‌ کابل‌ها عایق بوده و مشکلات سیم مسی را ندارند ضمن این که 27 میلیارد تومان برای تبدیل شبکه‌های هوایی به کابل خودنگهدار هزینه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار