کد خبر: 687213
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
مدیر آموزش و پرورش آبیک:
شهرستان آبیک در مجاورت استان البرز قرار گرفته است اما امکانات و منابع مالی و مادی شهرستان‌های این استان از شهرستان آبیک که پیشانی استان قزوین است، قوی‌تر و غنی‌تر است و گواه این ادعا اینکه بیشتر مدارس شهری شهرستان آبیک ساختار کهنه و بافت فرسوده دارند.

 مهرداد یحیایی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک با عنوان کردن مطالب فوق و با بیان اینکه اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک از درآمد لازم برخوردار نیست، افزود: رایزنی برای کسب منابع مالی برای آموزش و پرورش سودی ندارد و راهی در این زمینه وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: مسئولان اداره‌کل نوسازی و تجهیز استان قزوین قول مساعد داده‌اند که تا 22 بهمن امسال پروژه مدرسه روستای نودوز و همچنین در آینده نزدیک پروژه مدرسه عبدل‌آباد شهرستان آبیک را تحویل اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک دهند. مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک بیان کرد: از پروژه‌های نیمه تمام شهرستان آبیک می‌توان به دبیرستان 12 کلاسه شهر خاکعلی و کانون فرهنگی و تربیتی اشاره کرد.

یحیایی با بیان اینکه بیشتر مدارس شهری شهرستان آبیک ساختار کهنه و بافت فرسوده دارند، اضافه کرد: گزارش مدارس فرسوده به اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین ارسال شده است. وی افزود: در پروژه مسکن مهر(شهرک بعثت) تنها یک واحد آموزشی وجود دارد که دانش‌آموزان در دو شیفت مشغول به تحصیل هستند؛ این در حالی است که در مسکن مهر به چهار واحد آموزشی نیاز داریم.

این مسئول تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان آبیک را هفت دانش‌آموز عنوان کرد و گفت: از این تعداد سه دانش‌آموز به تحصیل بازگشته‌اند و در تلاش هستیم با جلب نظر اولیای چهار دانش‌آموز دیگر، آن‌ها را به آغوش مدرسه و تحصیل بازگردانیم حتی آموزش و پرورش شهرستان آبیک آمادگی پرداخت هزینه ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان را نیز دارد.

اعتبارات کم است

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد از نیروهای انسانی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک خارج از این شهرستان هستند و چون بیشتر خانم هستند متقاضی برای رفتن به شهر قزوین هستند. یحیایی افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی شهرستان آبیک ورودی نیروی انسانی به این شهرستان وجود ندارد و تنها خروجی وجود دارد.

وی ادامه داد: در زمینه تأییدیه‌های تحصیلی با اداره پست شهرستان آبیک رایزنی لازم صورت گرفته و قرارداد منعقد شده است اما تأییدیه‌های مهارت را خود اداره آموزش و پرورش انجام می‌دهد. این مسئول بیان کرد: از مسئولان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین درخواست می‌شود از عوارضی که شهرداری بابت تعمیر و تجهیز مدارس واریز می‌کند درصدی را هم که کم می‌کنند نیز کاهش دهند و در اختیار آموزش و پرورش شهرستان آبیک قرار دهند.

یحیایی خاطرنشان کرد: گزارشات سیستم گرمایشی مدارس شهرستان آبیک به اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اعلام شده است که امید است مسئولان این اداره در این زمینه جدیت لازم را داشته باشند چراکه نگران این موضوع هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار