کد خبر: 687212
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
مدیر کل کتابخانه‎‎های عمومی یزد:
مدیر کل کتابخانه‎‎های عمومی استان یزد با بیان این که به ازای هر 9 هزار و 363 نفر یک کتابخانه در این استان وجود دارد، استان را به لحاظ سرانه فضای کتابخانه در جايگاه نخست كشور خواند و سرانه کتاب برای هر یزدی را 1.76 اعلام کرد.

علی ملاعباسی در گفتگوی با خبرنگار جوان بمناسبت هفته کتاب و کتاب‎‎خوانی گفت: استان يزد در حال حاضر داراي 92 كتابخانه عمومي و 19 كتابخانه مشاركتي است به طوری که به ازای هر 9 هزار و 363 نفر یک کتابخانه در این استان وجود دارد كه استان را از اين منظر در جايگاه نخست كشوري قرار داده است. وي همچنين تعداد نسخ كتاب موجود در كتابخانه‌هاي استان را بالغ بر يك ميليون و 873 هزار جلد ذکر کرد و گفت: استان يزد به ازاي هر نفر، 1.76 كتاب دارد و به ازای هر صد نفر حدود شش مترمربع فضای مطالعاتی وجود دارد.

ملاعباسی با اشاره به تعداد 95 هزار و 543 عضو در کتابخانه‎‎های استان، این رقم را معادل 8.9 درصد از جمعیت استان دانست. این مسئول از اتصال 90 درصد کتابخانه‎‎های استان به نرم افزار سامان خبر داد و گفت: بدین ترتیب امکان جستجوی کتاب در کتابخانه‎‎های استان از هر کجای کشور و نیز رزرو امانت آن برای متقاضیان فراهم شده است.

وی با اشاره به راه‎‎اندازی بخش کودک در تمامی کتابخانه‎‎های استان گفت: در این بخش‎‎ها کارگاه‌‌های قصه‎‎گویی، نقاشی و غیره برای کودکان برگزار می‎‎شود. ملاعباسی همچنین از در حال تهیه بودن نقشه کتابخانه‎‎های مرکزی اردکان، بافق، مهریز و ابرکوه خبر داد و افزود: کتابخانه‏‏های روستایی احمدآباد جلگه در شهرستان بهاباد، چاهک در شهرستان خاتم، شهید صدوقی در مروست، سلیمیان در شهرستان یزد و نیز کتابخانه روستایی بنادکوک نیز در دستور کار قرار دارند و بعضاً عملیات نقشه‎‎برداری و عملیات اجرایی آنها در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به تجهیز و بهسازی برخی کتابخانه‎‎های استان نیز گفت: طرح به‏‏سازی و توسعه کتابخانه شرف الدین علی یزد با اعتباری معادل سه میلیارد ریال در حال انجام است و امیدواریم تا دهه فجر اماده بهره برداری شود.

مدیر کل کتابخانه‎‎های عمومی استان یزد ادامه داد: ساختمان کتابخانه مرکزی یزد با وجود تاخیر 16 ساله در عملیات ساخت آن به لحاظ کمبود اعتبارات و مشکلات مالی برای تکمیل، اخیراً به شهرداری واگذار شده است که امیدواریم با وجود نقشه مربوط به 16 سال ان، مراحل تکمیل آن براساس اسنتانداردهای مناسبی انجام شود. ملاعباسی در ادامه از ایجاد 12 ایستگاه مطالعه در نقاط پردتردد استان مانند بیمارستان‎‎ها، فرودگاه، پااینه مسافربری، ایستگاه راه اهن و شهرداری و آستان امامزاده جعفر(ع) و غیره خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار