کد خبر: 687210
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
طرح ملی هم‎‎کدسازی تلفن ثابت استان یزد از ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ 28 آبان ماه سال جاری با هشت رقمی شدن شماره تلفن‎‎های ثابت سراسر استان اجرا خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان یزد با بیان این مطلب گفت: این طرح در راستای اجرای طرح ملی هم‎‎کدسازی کدهای مخابراتی کشور از تاریخ 28 آبانماه جاری با تغییر کلیه شماره‏‏های تلفن ثابت استان یزد در تمام شهرستان‎‎های یزد و نیز تغییر کد استان و شهرستان‎‎های تابعه از 0351 و 0352 به 035اجرایی خواهد شد.مهدی مقوم در مورد تغییرات اعمال شده در رابطه با اجرای این طرح، افزود: در مرکز استان که 61 درصد از مشترکان تلفن ثابت را در خود جای داده است، تنها به ابتدای شماره تلفن‏‏های مشترکان تلفن ثابت شهر یزد عدد 3 افزوده می‌‌شود. وی گفت: با اجرای این طرح، سایر شهرستان‎‎های تابعه یزد با استان هم کد شده و مشترکان برای تماس‏‏های داخل استان، نیازی به شماره‏‏گیری کد ندارند اما شماره تلفن‎‎های آنها تغییر خواهد کرد.

مقوم از اعمال تغییراتی در مورد شماره تلفن‎‎های GSM روستایی استان نیز خبر داد و گفت: این شماره‌‌ها که در حدود 10 هزار شماره هستند نیز با کد 03558 آغاز خواهند شد. وی از مزایای اجرای این طرح به حذف کد بین شهری در تماس‎‎های دورن استانی و سهولت در این تماس‎ها و همچنین کاهش تعرفه‎‎های خدماتی اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‎‎شود که با اجرای این طرح و کاهش تعرفه‏‏خای مخابراتی ناشی از اجرای این طرح، 10 تا 15 درصد از درآمد مخابرات استان‌‌ها کاهش یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار