کد خبر: 687203
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
رئيس سازمان بهزيستي در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
مراكز ما هيچ مشكلي براي پذيرش اين افراد ندارد، اما ما آن ضروريات و ضوابط قانوني و قدرت قانوني را نداريم و نمي‌توانيم آنها را جمع كنيم
86 درصد از كودكان خياباني ولي دارند

جوان‌آنلاين: همايون هاشمي، رئيس سازمان بهزيستي كشور در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» در خصوص وضعيت معلولين و بي‌خانمان‌هاي كشور گفت: ما در اين سه بخش پيشگيري،‌ مداخلات اجتماعي و مداخلات در حوزه معلولين را پيگيري مي‌كنيم و اكنون كه به سوي فصل سرما پيش مي‌رويم كار ما در حوزه ساماندهي افراد بي‌خانمان و كارتن‌خواب‌ها بيشتر مي‌شود. مردم و مسئولين شاهد بوده‌اند سابقه بهزيستي خوب است و كار مي‌كند و ما هم عاشقانه كار مي‌كنيم و ما هيچ‌گاه شانه خود را از مسئوليت‌ها و سختي‌ها خالي نمي‌كنيم.

 
وي با اشاره به دستور اخير وزير دفاع در خصوص جمع‌آوري افراد بي‌خانمان و بي‌دفاع و اقدامات سازمان بهزيستي در اين رابطه گفت: پيرو دستور اكيد رئيس جمهور مخصوصا در تهران و برخي از مناطق كه مقداري ترافيك بود و كودكان خياباني و بي‌سرپرست مانورهايي مي‌دادند، كار را آغاز كرديم و پس از بررسي‌ها مشخص شد كه بيش از 86 درصد از اين كودكان داراي ولي هستند و در قالب شبكه، كار اقتصادي انجام مي‌دهند كه به آنها متكديان حرفه‌اي گفته مي‌شود و بايد با چنين افرادي برخوردهاي قانوني و قضايي صورت گيرد. ما بيش از 180 نفر را در تهران جمع‌آوري كرديم و بيشتر آنها بعد از جمع‌آوري صاحب پيدا مي‌كنند كه از طريق مقامات قضايي دستور آزادي را مي‌گيرند و عملا كار بهزيستي نيمه تمام باقي مي‌ماند.
 
 
هاشمي در خصوص چگونگي همكاري‌هاي شهرداري،‌ بهزيستي و نيروي انتظامي در زمينه جمع‌آوري متكديان گفت: ما بايد در قالب شبكه عمل كنيم و من اكنون اعلام مي‌كنم شبكه سازمان بهزيستي آمادگي دارد بعد از فاز اول كه دستگيري و جمع‌آوري اين متكديان است، آنها را بر حسب نوع معلوليت مشكلي كه دارند و اگر بي‌سرپرست و بدسرپرست هستند، ساماندهي كند.
 
 
رئيس سازمان بهزيستي ادامه داد: مراكز ما هيچ مشكلي براي پذيرش اين افراد ندارد، اما ما آن ضروريات و ضوابط قانوني و قدرت قانوني را نداريم و نمي‌توانيم آنها را جمع كنيم و گاها با مشكل مواجه مي‌شويم. در حال حاضر آنها را ساماندهي كرده‌ايم و يك ارتباط خوبي با شهرداري داريم اما شايد فاز جمع‌آوري خيلي بي‌هزينه و كار نمايشي است و در فاز ساماندهي گاها آنها براي 20 سال مهمان سازمان بهزيستي مي‌شوند و اين در حالي است كه بايد منابع اين افراد نيز تامين شود.
 
 
هاشمي همچنين در خصوص خبري خوش براي بي‌خانمان‌ها گفت: در حال حاضر ما ظرفيت مراكزمان را بيش از 60 درصد توسعه داده‌ايم و سال گذشته 5 هزار نفر را جمع‌آوري كرديم و امسال تا كنون بيش از 3 هزار نفر را جمع‌آوري كرده‌ايم و هيچ مشكلي براي ساماندهي نداريم، اما اعتقاد دارم كار بايد به صورت تيمي باشد و هر دستگاهي سهم خود را انجام دهد.
 
 
هاشمي در پايان به ظرفيت اورژانس اشاره كرد و گفت: ظرفيت اورژانس هم علاوه بر ظرفيت‌هاي موجود سازمان است كه آن را هم افزايش مي‌دهيم و در آنجا هفت آسيب را رصد مي‌كنيم از مردم و رسانه‌ها مي‌خواهم اين ظرفيت اورژانس را معرفي كنند، چرا كه بهترين، آسانترين و كامل‌ترين خط جهان را در اختيار داريم و همه مادربرزگ‌ها هم مي‌توانند خط 123 را در ذهن‌شان به ياد آورند و در مواقع ضرورت با ما تماس بگيرند و اعلام كنند. ضريب نفوذ خط 123 صددرصد شده است.     
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مادر شهید بصیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
0
0
باعرض خسته نباشید ودلسوزان که قلبشان برای مردم می سوزند نکته مهم وزنجیر مفقوده این طرح که چندین بار اجرا ونیمه کاره رهاشده و نکته امنیتی این طرح است که بنده در سایتهای معروف تذکر داده وهیچ عکس العملی از مسیولین مربوطه ندیدهام اکمتکدیان چه بزرگسال وچه کودک به جرات میتوان گفت که مهاجرین غیر قانونی بیشتر افان وبعد پاکستانی وبعد ملیت های دیگر هستند که مشکل مهم ان نا امنی مرزها است که علامه بر تکدی سازمان یافته ورود مواد مخدر و همین مهاجرین غیر قانونی بعضا باقتل وزورگیری وانواع جرم به راحتی از مرزها خارج والان که موضوع مهم داعش هست و افزایش روز افزون این مهمانان ناخوانده .. مسولین بیدار شوند که فردا دیر خواهد بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
0
0
ننویسیدنظرشما شما که نظرات را نمیگذارید
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
0
آقا حضانت این کودکان را از والدین وسرپرستان این چنینی سلب کنید به بهزیستی یا افراد دارای صلاحیت واگذار کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار