کد خبر: 687168
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
نماينده مردم اصفهان در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
كامران دستجردي گفت: براي جاري بودن خون در زاينده رود بايد همه دست به دست هم دهند و گام‌هاي اساسي برداشته شود.

جوان‌آنلاين: حسن كامران دستجردي،‌عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به مسئله خشكي زاينده رود و خلاء‌هايي كه در اين زمينه وجود داشته است، اظهار داشت: در خصوص مسئله زاينده رود اولين كوتاهي را در طول تاريخ وزارت نيرو  داشته است؛ چرا كه وزرات نيرو با برداشت آب‌هاي غير مجاز برخورد نكرده است و در واقع در چهارمحال بختياري و اصفهان چاه‌هاي غيرمجازي وجود دارند كه بايد با اين چاه‌هاي غير مجاز برخورد صورت گيرد.

 
كامران دستجردي با اشاره به اينكه در رابطه با صرفه‌جويي آب شرب طرحي وجود ندارد، گفت: آب خانگي بايد از آب شرب جدا شود و اين در حالي است كه امكان اجرا شدن چنين طرحي‌هايي نيز وجود دارد؛ كما اينكه اخيرا بنده در همين زمينه طرحي را مجلس ارائه كردم كه يك فوريت آن  تصويب شد.
 
 
نماينده مردم اصفهان حق آب داران را از جمله حقوق شرعي و قانوني دانست و عنوان كرد: فروش آب حق‌الناس است و هر كس اين حق‌الناس را فروخته است بايد خسارت دهد مثلا 500 ميليارد تومان اين حق‌الناس امسال است و در اين چند سال اين رقم به دو هزار ميليارد تومان مي‌رسد كه به عنوان پول خشكسالي مي‌دهند؛ چرا كه بايد حالا كه حق مردم را بدون اذن آنها فروختيم حداقل خسارت را دهيم.
 
 
وي ادامه داد: زاينده رود ساماندهي نشده است اين در حالي است كه كشاورزان منطقه تكاب به صورت خودجوش رودخانه آنجا را ساماندهي كرده‌اند؛ بنابراين بايد از زاينده رود تا گاوخوني ساماندهي صورت گيرد و البته اين ساماندهي بايد به گونه‌اي باشد كه خود توليد آب ‌كند و به اين ترتيب آلودگي‌ها از بين مي‌رود و زماني كه رودخانه باز شد مي‌توان آزادسازي حريم را نيز انجام داد.
 
 
كامران دستجردي در خاتمه ضمن تشكر از دادستان اصفهان كه اين حريم را همراهي كردند، يادآور شد: در وضعيت موجود نبايد آب جديد تخصيص دهند كه اين آب جريان پيدا كند. حتي نبايد در اصفهان برنج كاشته شود و بلكه بايد تغيير كشت دهند؛ چرا كه اگر اينگونه نباشد مانند آن دوره‌اي مي‌شود كشت كردند و آب ندادند و خشكي به وجود آمد. بنابراين براي جاري بودن خون در زاينده رود بايد همه دست به دست هم دهند و گام‌هاي اساسي برداشته شود. ما به وزير گفتيم بايد طوري باشد اين آب كه اكنون در زاينده رود جاري شده، استمرار پيدا كند و دائمي شود و اگر اين اقدامات را انجام دهند انشا‌ء‌الله مشكل زاينده رود حل مي‌شود.   
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار