کد خبر: 687018
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
اولین همایش بسیج و رسانه و گفتان ولایت در چهار محال و بختیاری برگزار شد
نخستین همایش بسیج و رسانه با هدف بررسی نقش رسانه ها در تحقق منویات مقام معظم رهبری و نقش و کارکرد آنها در اجتماع و مقابله با جنگ نرم در سپاه چهار محال و بختیاری برگزار شد
حمیرا رحیمی

فعالیت سازمان بسيج رسانه با مشخص شدن شوراي سياست‌گذاري و ستاد اجرايي و همچنين مسئول سازمان و جذب و آموزش بسيجيان آغاز شد و تمامي مديران، سردبيران، خبرنگاران، عکاسان و برنامه‌سازان ارزشي کليه رسانه‌هاي خبري اعم از صدا و سيما، خبرگزاري‌ها، مطبوعات و سايت‌هاي خبري مي‌توانند به عضويت سازمان بسيج رسانه درآيند. ترویج آموزههای اسلامی در رسانههای اسلامی مهم و ضروری است، زیرا امروز ما بیش از هر زمانی به جامعه اسلامی نیازمند هستیم. رسانههای ما امروز تکلیف سنگینی در زمینه جامعه اسلامی و رسانه اسلامی دارند، از این رو باید به این تکلیف سنگین به خوبی بتوانیم عمل کنیم.همان طور که امام راحل فرموده است بسیجیان جهان اسلام باید در فکر حکومت جهانی اسلام باشند، این در حالی است که با همین فرمایش امام راحل امروز دریچهای به نام بسیج در جهان اسلام شکل گرفته است. در همین راستا نخستین همایش بسیج و رسانه با هدف بررسی نقش رسانه ها در تحقق منویات مقام معظم رهبری و نقش و کارکرد آنها در اجتماع و مقابله با جنگ نرم در سپاه چهار محال و بختیاری برگزار شد

***

با توجه به آغاز هفته بسیج همایش بسیج و رسانه و گفتان ولایت در چهار محال و بختیاری برگزار شد. همایشی که به گونه ای عملکرد رسانه ها در حوزه بسیج و سپاه رانشان می داد. در این همایش فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(ع)، نماینده ولی فقیه در سپاه و مدیر کل صدا و سیمای چهار محال و بختیاری جزو سخنرانان بودند.

انقلاب در حال پیشرفت است

در این همایش سردار محمد سلیمانی فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) در چهارمحال محال و بختیاری گفت:انقلاب اسلامی مقدمه فروریختن کاخ مستکبران در سراسر جهان بوده است و همه مردم از ثمرات این انقلاب بهره برده اند و امروزه در بیشتر نقاط جهان چه مسلمان و چه غیر مسلمان از برکات آن برخوردار میشوند.

وی با اشاره به اینکه موج جدیدی که امروزه در سطح منطقه و جهان میبینیم همه این موج به برکت انقلاب اسلامی بوده است تصریح کرد:نوری که امروزه در حکومت اسلامی در حال تابیدن است روح را متبلور می کند. تحولات و خیزش هایی در سطح منطقه وجود دارد الگویی است که از انقلاب ما متبلوراست. سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی کانون تحولات عظیم است عنوان کرد:انقلاب اسلامی از درون تغییر تحول روحی و معنوی بود و الگویی کامل برای برای مسلمانان بوده است و بر علیه مستکبران می باشد. وی تاکید کرد: امروزه نگاه جهانیان به انقلاب اسلامی ما بزرگی، ایستادگی،عدالت خواهی ، شکست ناپذیر ی ، الهام بخشی و پیشگام در ظلم ستیزی و مستقل و حامی مستضعفان است.

سلیمانی یاد آور شد:هرجا بصیرت ، موقع شناسی و دشمن شناسی وجود داشته باشد ، می شود مبدائی برای تحول برای حرکت و مسیر و سیر تکاملی نیز داشته باشیم.

تاثیر رسانه ها در جنگ نرم رسانه ای

رسانه ها بیشترین تاثر را در جنگ نرم رسانه ای دارند. در ادامه همایش علی رامک مدیر کل صدا وسیمای چهار محال و بختیاری با عنوان کردن مطلب فوق گفت: جنگ نرم مقوله ای فرهنگی است که باید بتوان با آن دست و پنجه نرم کرد. وی با اشاره به اینکه 300 ماهواره در سطح جهان وجود دارد تصریح کرد: 36 ماهواره قابل بهره برداری و 126 شبکه فارسی زبان در منطقه برنامه ها را انعکاس می دهد.

رامک با بیان اینکه ماهواره ها سه رویکرد را دنبال خواهند کرد اذعان داشت: رویکرد عملیاتی رویکرد فرهنگی و رویکرد دینی از رویکرد های ماهواره است. ترویج فرهنگ غربی ، مادی گرایی و شبکه هایی که فیلم اجتماعی پر می کنند رویکرد فرهنگی را دنبال می کند و در رویکرد دینی بیشترین هدف آن ها ترویج دادن دین مسیحیت است و شبکه های اسلامی، شیعه انگلیسی را ترویج می دهد. مدیر کل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی بیان داشت : آیت الله العظمی خامنه ای، رهبرمعظم انقلاب اسلامی با بصیرت انقلابی، بارها در سخنان ارزشمند خود از این غول رسانه ای به عنوان یک شبیخون فرهنگی ، یک ناتوی فرهنگی و یک جنگ رسانه ای نام بردند که باید این شبیخون را شناسایی و در زمان مناسب با آن مقابله کرد .

رامک بیان داشت: وظایف خبرنگاران گسترش دین و اخلاق ، امید و آگاهی بخشی در جامعه، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی در بین آحاد مردم، ارتقاء عزم ملی و نشاط ملی ، پشتیبانی در امر ترویج فرهنگ بسیجی و کمک به مدیریت اجرایی در سطح کلان برای تامین اهداف و سیاست های کلی نظام و تحقق سند چشم انداز توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه مقام معظم رهبری است. وی افزود: تلاش رسانه ها و مطبوعات در تحقق این وظایف و پیشرفت نظام ضروری است.

نقش مهم ارتباطات در جامعه

در ادامه برنامه نماینده ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم (ع) گفت:همایش بسیج و رسانه و دیگر برنامه ها در این راستا راهی برای رسیدن به هدف بزرگ و رسالتمان یعنی پاسداری از ارزشهای والای نظام جمهوری اسلامی است. حجت الاسلام کریم سرافراز ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) رسالتی را بر دوش رسانه ها و مطبوعات قرار دادند و آن اینکه سلام را آن طور که هست معرفی کنیم. سرافراز ادامه داد:مطبوعات یک پدیده لازم و ضروری برای جامعه به شمارمی آیند و از نظر ولایت و رهبری جایگاه بالایی را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید بتوانند نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند اذعان داشت:رسانه ها باید خوبی ها و بدی ها را دیده و آن ها را جمع بندی کنند و پس از آن بتوانند نقد و نظارت منصفانه را داشته باشند. نقد ها باید منصفانه و بر اساس چهار چوب باشد و در رساندن خبر از اتهام دوری کرده و در قضاوت اعتدال رعایت شود. سرافراز بیان داشت: رسانه باید در نقد و انتقاد با نظر خیر خواهانه و دلسوزانه نگاه و عمل کند و این یکی از مهم ترین وظایف رسانه ها و مطبوعات می باشد.

وی رعایت تقوا در هر کاری را لازم و ضروری دانست و یاد آور شد:ما در هر حرکت فردی و اجتماعی مامور به تقوا هستیم. رسانه ها باید در انجام وظیفه خود دور از نوشتن مسائل کذب، رعایت عفاف در پوشش ، گفتار و نوشتار را وظیفه بدانند. همچنین درک حقیقت و آزادی رعایت شود چرا که وجود مطبوعات آزاد یکی از نشانه های رشد و عدالت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار