کد خبر: 687015
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
مدیر برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی از بازپس گیری اراضی واقع در شهرک های صنعتی استان که هیچ گونه فعالیت اقتصادی در ان صورت نمی گیرد خبر داد.

 مصطفی فراهانی با بیان اینکه استان مرکزی دارای 35 شهرک و ناحیه صنعتی بوده که از این تعداد 16 مجموعه به صورت شهرک و 19 مجموعه دیگر به شکل نواحی صنعتی هستند و علاوه بر آن اکنون 3 شهرک خصوصی در استان وجود دارد گفت: بر اساس مصوبات و قانون این اراضی، به متقاضیان حائز شرایط واگذار می‌شود، در مورد بخشی از اراضی که هیچ‌گونه فعالیت اقتصادی در آنها انجام نمی‌شود، نیز ممکن است به دلایل مختلفی همچون مشکلات مالی، این افراد نتوانند بهره‌برداری لازم را از اراضی داشته باشند.

وی افزود: بر اساس آیین‌نامه‌های موجود، شرکت شهرک‌ها در مورد این اراضی تصمیم گیری می‌کند، به نحوی که ابتدا تذکر و در مراحل بعد، اخطار و باز پس گیری اراضی در دستور کار قرار دارد. فراهانی ادامه داد: در صورتی که بیش از 2 سال از بلا تکلیفی اراضی بگذرد، شورای حل اختلاف در مورد زمین مذکور تصمیم گیری خواهد کرد، که در سال‌های گذشته بسیاری از اراضی بلاتکلیف باز پس گرفته شده و جهت استفاده در بخش تولید و اشتغال‌زایی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی به برنامه‌های این شرکت برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اکنون روند توسعه در شهرک‌های صنعتی استان در حال انجام است، علاوه بر آن طرح توسعه شهرک‌هایی همچون خیرآباد، زاویه، ناحیه صنعتی شهید بابایی و راونج در حال اجراست. فراهانی ادامه داد: اکنون از 35 شهرک و ناحیه صنعتی موجود در استان 27 شهرک دارای آب، 31 شهرک دارای برق، 24 شهرک گاز، 23 شهرک و ناحیه به تلفن مجهز هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار