کد خبر: 686987
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان هرمزگان همچنین محدودیت منابع آب شیرین این استان لزوم تعریف چاه های استراتژیک آب شیرین در برخی از مناطق روستایی را دو چندان می کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با بیان این مطلب گفت: استان هرمزگان با دارا بودن ۵۰ درصد جمعیت روستایی شراط جغرافیایی گرم و خشک همچنین قرار گرفتن در کنار یکی از سه خلیج بزرگ دنیا با محدودیت منابع آبی شیرین مواجه است. عبدالحمید حمزه پور افزود: استان هرمزگان با سازه های شور آبی مواجه است که این مسئله استفاده از منابع آبی را سخت کرده همچنین سد هایی در استان وجود دارد که می توان در حوزه آب روستایی از آن ها استفاده کرد .

وی با اشاره به این موضوع که وجود گنبد های نمکی، برداشت های بی رویه و حفر چاه های غیر مجاز از مشکلات این استان است افزود: تا کنون توانستیم با همراهی بخش خصوصی و سرمایه گذاران آبشیرینکن های بزرگی دراستان مانند آب شیرینکن کر با ظرفیت تولید چهار هزار مترمکعب آب راه اندازی و مشکل آبی ۷۰ درصد روستاها را رفع کنیم. وی افزود: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۷۰۰ متر مکعب آب شرب از طریق آب شرینکن ها در استان تولید می شود همچنین هم اکنون ۷۰ درصد روستاهای استان از آب آشامیدنی برخوردارند.

حمزه پور با تاکید بر این مسئله که تا پایان سال ۹۴، ۳۶۰ روستای دیگر استان از طریق آب شیرینکن از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می شوند گفت: ۲۸ مجتمع آب روستایی در استان وجود دارد که متاسفانه بسیاری از انها نیمه تمام رها شده اند که در صورت تامین بودجه و هزینه مورد نیاز تمام و استان هرمزگان در آب روستایی به یک منطقه پایدار تبدیل می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار