کد خبر: 686501
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
پيكر مرتضي پاشايي بر شانه‌ علاقه‌مندانش تشييع شد
پیکر مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ از مقابل تالار وحدت تشییع شد تا در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شود.
سپيده آماده
پيكر زنده‌ياد مرتضي پاشايي، خواننده موسيقي پاپ در تابوتي مزين به پرچم سه رنگ ايران بر شانه‌علاقه‌مندانش از تالار وحدت تهران به قطعه هنرمندان بهشت زهراي تهران تشييع شد.

پدر پاشايي روضه‌ حضرت علي‌اكبر(ع) خواند

به گزارش «جوان»، صبح امروز خيابان‌هاي منتهي به تالار وحدت سيل عظيم جمعيت را تجربه كردند. گروه‌هايي دوستانه كه از ساعت‌هاي ابتدايي صبح با حضور در مراسم تشييع پاشايي راه تالار وحدت را در پيش گرفته بودند با استفاده از نمادهاي سياه در ايستگاه‌هاي اتوبوس و مترو خود را از ساير عابران مجزا مي‌كردند.

برخي از جوانان محلات مختلف هم كه از روز شنبه اتوبوس‌هايي را براي انتقال بچه‌هاي محل به محل برگزاري مراسم كرايه كرده بودند، با نمادهاي سياه روي اتوبوس‌ها به سمت تالار وحدت روانه شدند. با اينكه ساعت برگزاري مراسم 9 صبح بود اما پيش از ساعت 8 صبح هم در خيابان‌هاي اطراف تالار وحدت علاقه‌مندان پاشايي جمع شده بودند.

سرانجام مراسم آغاز شد و ابتداي آن، پيام تسليت علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي قرائت شد. در متن پيام وزير آمده بود: «خبر درگذشت هنرمند تواناي موسيقي كشور باعث تأسف و تأثر گرديد. پاشايي همانطور كه براي موسيقي مردمي توانايي خود را به منصه ظهور رساند در قلوب مردم نيز به شايستگي مأوا داشت.»

در ادامه علي مرادخاني، معاون هنري وزير ارشاد پشت تريبون رفت و با بيان خاطره‌اي از مرحوم پاشايي گفت: «من دعا مي‌كنم كه خداوند روح اين خواننده عزيز را با اوليا محشور كند و مردم ما با اين حضور به دنيا نشان مي‌دهند كه همه ما براي ستاره‌ها و كساني كه براي فرهنگ و هنر اين سرزمين تلاش مي‌كنند، احترام قائليم.»

محمد عليزاده خواننده موسيقي پاپ ديگر سخنران مراسم بود، وي در‌باره حضور مردم در اين مراسم گفت: «بايد دست اين مردم با معرفت و دوست‌داشتني را بوسه زد كه از نقاط دور و نزديك براي ابراز احساسات خود اينچنين به اينجا آمدند. من از همه شما و از دعاهاي خيرتان در اين چند روز كه با خانواده پاشايي بوديد، سپاسگزارم و اميدوارم مرتضي همواره در كنار ما باشد.»

عليزاده سپس با هم‌آوايي مردم ترانه‌هاي «هوا تو كردم» را كه به گفته عليزاده مرحوم پاشايي به آن بسيار علاقه داشت، خواند.

در ادامه پدر پاشايي در جايگاه قرار گرفت و ضمن تشكر از طرفداران مرتضي گفت: پزشكان مرتضي را يك سال پيش جواب كرده بودند اما با دعاهاي شما يكسال ديگر زندگي كرد و اين يك هديه از طرف خداوند بود.



پدر پاشايي در ادامه به مداحي و مرثيه‌سرايي پرداخت و به مناسبت ماه محرم روضه حضرت علي اكبر(ع) را خواند. پس از او بنيامين بهاري ديگر خواننده پاپ كشور به ياد پاشايي ترانه‌اي را اجرا كرد.
 سرانجام پاشايي، در ميان علاقه‌مندانش روانه آرامگاه ابدي‌اش در قطعه هنرمندان بهشت زهراي تهران شد تا صداي آواهاي آرامش در آرامگاه ابدي‌اش جاي بگيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار