ناصر سودانی با اشاره به حوادث خروج قطار از ریل های این مسیر گفت: فرسودگی ریل عمدهترین علت خروج واگنها از ریل است اما عوامل دیگری نیز در به وجود آمدن این واقعه دخالت دارند، ازجمله عوامل مدیریت و در واقع نوع هماهنگی برنامهریزی برای رفت و آمد این قطارها است که گاهی به تلاقی میخورد. وی افزود : دوخطه کردن کل این مسیر و تجدید خطوط را مجلس و وزارت راه دنبال میکنند و این اقدامات در حال حاضر بین اهواز- خرمشهر، اهواز- اندیمشک و تهران- قم انجامشده و بین اندیمشک تا دورود نیز تصویب شده و اعتبار هم اختصاص هم پیدا کرده است. سودانی گفت: ۲۵۰ کیلومتر از خطوط محور جنوب فرسوده و قدیمی است که عملیات بازسازی خط در دستور کار قرار گرفته و بخشی از آن انجام شده و مابقی در دست اقدام است. وی افزود : برای بازسازی حداقل یک تا یک سال و نیم زمان نیاز است.