کد خبر: 686325
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد از تعیین 30 نقطه برای احداث مجتمع‌های بین‌راهی در استان یزد خبر داد.

محمدرضا بشیری، به مناسبت «دهه ایمنی و مسئولیت‌های ما» گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل تلفات جاده‌ای در استان یزد، واژگونی خودروهاست که در بیشتر موارد، واژگونی‌ها به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان رخ می‌دهد و این خستگی‌ ناشی از اقلیم و یکنواختی جاده‌های استان یزد است. وی افزود: برای این منظور، توسعه مجتمع‌های خدمات بین‌راهی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون نیز 30 نقطه برای احداث این مجتمع‌ها در محورهای مختلف استان یزد شناسایی و در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد ادامه داد: برای 18 مرکز موافقت‌نامه اصولی دریافت شده و 12 مرکز دیگر نیز برای احداث، توجیه اقتصادی نداشته‌اند.وی ادامه داد: از برخی شرکت‌های بزرگ استان یزد نظیر پیشگامان، خواستار مشارکت و سرمایه‌گذاری در این زمینه شده‌ایم و امیدواریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت آنها، بتوانیم در محورهای مختلف استان یزد، از وجود مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی بهره‌مند شویم.

بشیری در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان یزد اظهار داشت: یزد در سال 92 با 144 کشته در تلفات جاده‌ای، از جمله استان‌هایی بود که کمترین آمار تلفات را داشت و بعد از استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل، در رتبه چهارم کم تلفات‌ترین استان‌های کشور قرار داشت. وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، مقرر شد سالانه 10 درصد از تلفات جاده‌ها کاسته شود که از سال 92 به بعد، کار در استان یزد دشوارتر و نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش همچنین همراهی و همکاری مردم و دستگاه‌های مختلف ضروری‌تر شد.

اموزش به کم سوادها

این مسئول عنوان کرد: بر اساس آنچه قانون مشخص کرده است، امسال میزان تلفات جاده‌های استان یزد باید 10 درصد کمتر از سال گذشته و کمتر از عدد 130 باشد که در هفت ماه گذشته، این آمار به 80 نفر رسیده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم قانون تعیین شده را محقق کنیم و دیگر شاهد تلفات جاده‌ای در استان نباشیم یا حداقل این آمار نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند. بشیری همچنین با بیان اینکه عمده کشته‌شدگان افراد کم‌سواد بوده‌اند، تصریح کرد: جامعه هدفی که باید مورد آموزش قرار گیرند، افراد کم‌سواد جامعه هستند و توجه باید به این سمت بیاید.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد ادامه داد: در میان 10 شهرستان استان یزد، شهرستان تفت با 28 درصد، اردکان با 22 درصد و مهریز با 13 درصد، بیشترین آمار تلفات جاده‌ای را از آن خود کرده‌اند که فرمانداران این شهرستان‌ها باید برای فرهنگ‌سازی، آموزش و پیشگیری از بروز تصادفات‌، تلاش‌های خود را جدی‌تر کنند. وی همچنین با بیان اینکه 70 درصد مرگ و میر بر اثر تصادفات در جاده‌ها و محورهای درون‌شهری و برون‌شهری یزد، در محل حادثه رخ داده است، بیان کرد: این آمار نشان از شدت تصادفات که اغلب ناشی از سرعت بالاست، دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار