کد خبر: 686156
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بازدید از غرفه «روزنامه جوان»
علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از غرفه «روزنامه جوان» در بیستمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها بازدید کرد.
بروجردی در پاسخ به سوال «جوان» مبنی بر آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای، گفت: مذاکرات در عمان عملا به نتیجه ای نرسید و با توجه به مذاکراتی که اخیرا عملا به نتیجه نرسید، دو واقعیت در این روند مذاکرات حایز اهمیت است؛ واقعیت اول زیاده خواهی امریکاست و واقعیت دوم ایستادگی تیم مذاکره کننده هسته ای بر مواضع و خطوط قرمز، که شورای عالی امنیت ملی ترسیم کرده است.
وی در رابطه با ایستادگی تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: این در ماهیت خود کاملا امر مثبتی است که زیر بار فشار امریکا نمی رویم و زیاده خواهی آنها را نیز نمی پذیریم و در عین حال از خطوط قرمز خود نیز عبور نمی کنیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص چالش مذاکرات اظهار داشت: امور مذاکرات بسیار چالشی و تند است. دو محور اساسی است که آقای دکتر ظریف نیز آن را عنوان کرد؛ ابتدا غنی سازی است و دو اینکه ما مصر به حجم صنعتی هستیم. در خصوص غنی سازی باید گفت با توجه به اینکه سال هاست در مجلس شورای اسلامی تولید 20 هزار مگابایت انرژی هسته ای از سوی دولت تصویب شده و اخیرا دو نیروگاه جدید را هم را با روسیه امضا کردیم و این نشان می دهد دولت هم در این مسئله جدی است ما حتما مصر هستیم بخشی از سوخت مورد نیاز نیروگاه های خود را همانند راکتور تهران در داخل تولید کنیم و لازمه این امر داشتن توانمندی غنی سازی صنعتی است که تعریف خاص خود را در دانش و راهبرد هسته ای دارد بنابراین خط قرمز ما که کاملا هم مورد عنایت نظام است.
بروجردی افزود: بمب هسته ای به هیچ وجه هیچ گونه گرایشی نسبت به استراتژی دفاعی ما ندارد و اصلا معتقد نیستیم که قدرت جمهوری اسلامی ایران را اضافه کند، چرا که قدرت ما قدرت ملت و فرهنگ عاشورایی ماست و در واقع این ما را از تولید هر گونه سلاح مخربی مستغنی می کند. ما معتقد به جهان بدون سلاح هسته ای هستیم چون کاری که امریکایی های امروز انجام می دهند خلاف ماده 6 عهدنامه گیتی است آنها سلاح های هسته ای نسل نو می سازند و آزمایش می کنند، مصر هستیم این حجم، حجم صنعتی باشد.
بروجردی در خصوص سنگ اندازی های امریکا گفت: اگر دولت امریکا به تنهایی بود شاید تا به حال کار به نتیجه رسیده بود اما امریکا ست با فشارهای فزاینده رژیم صهیونیستی و لابی صهیونیست ها در داخل امریکا. چه در کنگره و چه در دولت امریکا این موانع جدی است و علاوه بر این موانع متاسفانه باید تعدادی از کشورهای اسلامی- عربی منطقه را هم اضافه کرد که آنها جزو مخالفین جدی این توافق به شمار می آیند و علاقه مند به استمرار این بحران بین جمهوری اسلامی ایران و غرب هستند. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایران دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
0
مذاکره ایران با 1+5 نایب صهیونیست به هیچ نتیجه روشن و معقولی نخواهد رسید !!
چون در یک سو ملت سرافراز ایران هستند که تنها دنبال تثبیت حق مسلمی که با جهاد شهیدان هسته ای ایران بومی سازی کرده اند ! و در آن سو چند قدرت استعماری زورگو و ریاکار غربی و شرقی تابع صهیونیست جهانی اند که در عمل جز متابعت از خواهشهای اسرائیل برای تضعیف و عقب نگاهداشتن ایران اسلامی شیعه در سر بزنگاه پیچ تاریخی ابرقدرت صالح شدن ایران !، آرمانی در سر شان ندارند !!! آرزو دارند دانش صلح آمیز ایران را مدل لیبی ، سوریه ، عراق ، کره شمالی و .... به نابودی بکشانند !! تا بعداً هر تهدیدی خواستند بتوانند بر سر ایران ضعیف بیاورند !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار