کد خبر: 685372
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰
اعطاي عجولانه مجوز انحصاري براي واردات سيگار صهيونيستي
عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي از ارائه مجوز انحصاري واردات سيگار از سوي وزير صنعت، معدن و تجارت به يك شركت خاص خبر داد.
مهران ابراهيميان
عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي از ارائه مجوز انحصاري واردات سيگار از سوي وزير صنعت، معدن و تجارت به يك شركت خاص خبر داد.
به گزارش «جوان» اين دومين موضوع انحصاري است كه توسط اين وزارتخانه صورت گرفته و پيش از اين واردات خوراك دام و... توسط يك شركت به مديريت «م. م» از سوي توكلي افشا‌گري شده بود كه سرو صداي زيادي به پا كرد.
بنا براين گزارش، نادر قاضي‌پور در گفت‌وگو با مهر با اشاره به ارائه مجوز واردات انحصاري سيگار به يك شركت خاص، گفته است: متأسفانه وزير صنعت، معدن و تجارت در يك اقدام تأمل‌برانگيز، مجوز واردات انحصاري سيگار يك برند معروف را به يك شركت خاص داده كه اين اقدام، منجر به تضعيف توليد داخلي مي‌شود.
وي افزوده است: در چنين شرايطي، سرمايه‌هاي كشور به جيب همسايگان رفته و آنها را پولدار مي‌كند، ضمن اينكه شبكه‌اي براي ورود مواد مخدر نيز ايجاد خواهد شد كه خطرات بسياري در پي خواهد داشت. به گفته قاضي‌پور، علاوه بر اينكه بايد با تبليغات صحيح مانع از افزايش مصرف سيگار در داخل كشور شويم، بايد از توليد داخلي نيز حمايت كنيم.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس ادامه داد: اگرچه وظيفه دولت حمايت از توليدات داخلي است اما متأسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت، دخانيات را در زمره واحدهاي مشمول خصوصي‌سازي قرار داد و اجراي طرح‌هاي كمي و كيفي را بلاتكليف گذاشت، ضمن اينكه براي واردات دستگاه‌هاي جديد در اين بخش از توليد را نيز مشمول دريافت ارز نكرد و بنابراين از برنامه توليد عقب افتاديم.
وي گفت: متأسفانه تعدادي از قاچاقچيان سيگار با نفوذ در بخش‌هاي مختلف قدرت همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت صنعت، معدن و تجارت عليه دخانيات توليد داخل جوسازي مي‌كنند، در حالي كه توليد داخلي سيگار مي‌تواند حداقل از خروج ارز از كشور جلوگيري كند.
قاضي‌پور افزود: مجلس متوجه تخلف وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارائه مجوز انحصاري وارداتي سيگار شده و به زودي از وزير صنعت درخواست مي‌كند تا با حضور در كميسيون در اين خصوص توضيح دهد.
   ورود كميسيون اصل 90 به موضوع
محمد علي پورمختار، رئيس كميسيون اصل 90 نيز در اين مورد گفته است: تاكنون پرونده‌هايي در مورد واردات سيگار مارلبرو به كشور مطرح شده و در اين مورد مكاتبات زيادي صورت گرفته است و دستگاه‌هاي مختلف نيز در مورد صهيونيستي‌بودن شركت فيليپ‌ موريس اظهار نظر كرده‌اند.
وي تأكيد كرده است: سيگار، محصولي نيست كه براي واردات آن به كشور عجله داشته باشيم و بگوييم بايد سريعتر وارد شود تا مشكل مردم برطرف شود و تا زماني كه در مورد اصل موضوع صهيونيستي بودن شركت فيليپ ‌موريس تعيين تكليف نشود، صدور مجوز براي واردات محصولاتش غير‌منطقي خواهد بود.
رئيس كميسيون اصل 90 با بيان اينكه موضوع صدور مجوز براي واردات سيگار مارلبرو در اين كميسيون پيگيري خواهد شد، گفت: در مورد كم و كيف صدور مجوز، بررسي‌هاي لازم در كميسيون اصل 90 انجام خواهد شد.
   مافياي واردات مالبرو
 در همين‌باره يك مقام مسئول نيز از مافياي دولت براي واردات سيگار مالبرو خبر داده و گفته است: تيمي از مقامات دولتي با اعمال فشار وزارت خارجه را مجبور كردند اظهار نظر رسمي خود مبني بر صهيونيستي بودن شركت فيليپ موريس را ظرف شش ماه تغيير دهد.
اين منبع آگاه مي‌گويد: شركت فيليپ موريس، شركت امريكايي داراي سهامداران صهيونيستي است و سيگار مارلبرو و دو سه برند ديگر را توليد مي‌كند. وي ادامه داد:از زمان روي كار آمدن دولت يازدهم تيمي از مقامات دولتي تلاش زيادي براي صدور مجوز واردات اين سيگار و تأسيس نمايندگي رسمي اين شركت صهيونيستي امريكايي در ايران كرده‌اند.
اين منبع آگاه با بيان اينكه اين گروه در تلاش براي تأسيس نمايندگي رسمي اين شركت در ايران هستند، مي‌گويد: چندي پيش مراجع نظارتي از وزارت خارجه كه مرجع اصلي معرفي شركت‌هاي صهيونيستي است، در خصوص اين شركت استعلام كردند، وزارت خارجه نيز در نامه رسمي اعلام كرد كه اين شركت صهيونيستي است اما بعد از شش ماه تحت تأثير رايزني‌ها و فشار مسئولان دولتي، وزارت خارجه نامه‌اي را به مراجع دولتي ارائه داد كه مداركي دال بر صهيونيستي بودن اين شركت وجود ندارد!
اين مقام مسئول گفت: يك مقام دولتي نيز از اين نامه استفاده كرده و مجوز تأسيس نمايندگي شركت فيليپ موريس در ايران را صادر كرد.
وي تأكيد كرده است: رئيس مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات با صدور اين مجوز مخالف بود، لذا مجوز تأسيس اين شركت را صادر نكرد و مقام مافوقش از طرف وي مجوز واردات و تأسيس نمايندگي اين شركت در ايران را امضا كرده است. اين منبع آگاه همچنين از مخالفت دادستان كل كشور و وزارت اطلاعات با صدور مجوز فعاليت اين شركت خبر داده و گفته است: دادستان كل كشور دستور توقف صدور مجوز اين شركت را صادر كرده است.
به گزارش «جوان» درسابقه واردات قاچاق اين برند سيگار تا كنون نام دو مسئول بيشتر از همه مطرح شده كه يكي از آنها حتي سابقه كار فرهنگي نيز داشته است اما در دولت يازدهم ظاهراً از ميان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تلاش براي واردات عجولانه ان شده است.
گفته مي‌شود ارزش سالانه واردات اين برند چند صد ميليارد تومان است. به همين دليل، جريان‌هاي فرصت‌طلب در دولت‌هاي مختلف به دنبال آن بوده‌اند كه با اخذ مجوز واردات رسمي محصولات مارلبرو، به درآمد هنگفت و آساني دست پيدا كنند. در دولت دهم نيز برخي افراد نزديك به جرياني خاص به دنبال به دست گرفتن انحصار واردات سيگار مارلبرو به كشور بودند؛ جالب آنكه يكي از افرادي كه اين جريان قصد داشت واردات مارلبرو را به آن اعطا كند، همين فردي است كه اكنون مقام دولتي به دنبال اعطاي مجوز واردات سيگار مارلبرو به او است.
   اصرار وزارت صنعت براي اعطاي مجوز
به گزارش «جوان» همچنين طبق سندي كه خبرگزاري فارس روي خروجي خود گذاشته است، برخي مسئولان وزارت صنعت به دنبال صدور مجوز براي واردات محصولات فيليپ موريس براي يك شركت توليدكننده محصولات سلولزي هستند. به اين ترتيب شركتي كه توليدكننده محصولات بهداشتي است، براي واردات سيگار كه يك كالاي متضاد با سلامت و بهداشت افراد است، اقدام خواهد كرد.
در سند مذكور، با استناد به مصوبه 12 اسفند 92 مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور آمده است: شركت «‌ز- ت- خ» متعهد شده است كه نمايندگي انحصاري شركت Philip Morris از تاريخ 15 فوريه 2007 تاكنون مي‌باشد
همچنين در اين سند به مبلغ 16‌ميليون دلار اشاره شده كه قرار است با نرخ ارز رسمي «‌بانك‌مركزي» و در هفت قسط به شركت مذكور امريكايي – صهيونيستي و از راه رابط پرداخت شود. همچنين سند مذكور در سربرگ مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور تنظيم شده و در پايان، در زير عنوان رئيس مركز، امضايي «از طرف» توسط محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت مشاهده مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار