کد خبر: 685136
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
گزارش 18 هزار كلمه‌اي تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد منتشر شد
متن كامل گزارش تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد در خبرگزاري‌هاي داخلي منتشر شد.
متن كامل گزارش تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد در خبرگزاري‌هاي داخلي منتشر شد.
در اين گزارش كه بيش از 18 هزار كلمه است به صورت مشروح به تخلفات دانشگاه آزاد پرداخته شده است.
در ابتداي اين گزارش محمدمهدي زاهدي، رئيس كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري خطاب به هيئت رئيسه مجلس آورده است: پيرو نامه شماره 26933 مورخ 18/5/1391 درخصوص تقاضاي تعدادي از نمايندگان محترم مبني بر تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي اينك گزارش نهايي آن جهت قرائت در صحن علني مجلس شوراي اسلامي تقديم مي‌گردد. با عنايت به تخلفات احراز شده در متن گزارش، مستدعي است به‌منظور اجراي ماده (216) آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي گزارش پيوست را حسب مورد جهت رسيدگي به قوه قضائيه يا مراجع ذي‌‌صلاح ارسال فرماييد.
در بخشي از اين گزارش آمده است: نارسايي‌ها و نقاط ضعف دانشگاه آزاد اسلامي طي دو دهه اخير در فضاي عمومي كشورمطرح بوده، و موجب ورود نهادهاي نظارتي و ارائه گزارشاتي از عملكرد دانشگاه به مناسبت‌هاي مختلف شده است.
 در ابتداي مجلس نهم موضوع تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي مجدداً مطرح و در تاريخ 16/8/91 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد. اين گزارش عملكرد دانشگاه آزاد اسلامي را از منظر عمل به اساسنامه(ها)، امور آموزشي (تاسيس واحدها، رشته‌ها، هيئت علمي و واحدهاي خارج از كشور و بين‌الملل)، عملكرد پژوهشي، مسائل اداري و مالي و عمراني، و فعاليت‌هاي فرهنگي و سياسي، در بر گرفته و به صورت فشرده تقديم مجلس شوراي اسلامي مي‌شود و مستندات لازم به عنوان پشتوانه گزارش در پيوست‌ها ارائه شده است.
عدم رعايت مفاد اساسنامه‌ها در ساختار، سازماندهي و شكل‌گيري دانشگاه، عدم برگزاري جلسات هيئت موسس، عدم واقع نگري در اهداف اوليه تاسيس دانشگاه، راه اندازي و توسعه واحدها و رشته‌ها بدون مجوز شوراي گسترش وزارتين علوم و بهداشت، تشكيل هيئت مميزه بر خلاف اساسنامه دانشگاه، تشكيل كميسيون بررسي و تأييد نشريات علمي بر خلاف اساسنامه و ضوابط وزارتين، عدم توجه به نيازهاي كشور در راه اندازي رشته‌ها و جذب دانشجو و استفاده از امكانات عمومي در انتخابات رياست جمهوري 1384 از جمله سرفصل‌هايي است كه در گزارش تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد به طور مشروح و مستندات به آنها پرداخته شده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
0
... حیا کن غصب اموال ما را رها کن.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار