کد خبر: 684193
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
یک نماینده پارلمانی صدر در واکنش به اتهام‌زنی رئیس‌جمهور ترکیه به ارتش عراق گفت اگر تُرکها بخشی از این ارتش را داشتند، حکومت عثمانی سقوط نمی‌کرد و بهتر است «اردوغان» تاریخ را بخواند.
فارس:در پی ادعای «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در پاریس مبنی بر اینکه ارتش عراق این کشور را به داعش تسلیم کرده‌، یکی از نمایندگان پارلمانی عراق از جریان «الاحرار» به این موضع آنکارا واکنش نشان داد.

«نوال جمعه» نماینده جریان «الاحرار» وابسته به جریان صدر در پارلمان عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به دست پایگاه خبری «السومریه نیوز» رسید، اعلام کرد: رجب طیب اردوغان زمانی که می‌گوید ارتش عراق همواره فرار می‌کند و عرصه را برای سیطره داعش ترک می‌کند، در حالی که اکثریت نیروهای ارتش عراق را شیعیان تشکیل می‌دهد، باید به تاریخ بازگردد و خوب مطالعه کند تا ببیند که مردان ارتش عراق و نیروهای شیعی چه پیروزی‌هایی را کسب کرده است. پیروزی‌هایی که قدرتمندترین ارتش‌های جهان نیز در تحقق آن عاجزند.

وی اظهار داشت: این ارتش که اردوغان از آن سخن می‌گوید تا بوده و هست قهرمان‌پرور بوده و مکتبی برای فداکاری است که اگر بخشی از آن را ترکها داشتند، ارتش عثمانی سقوط نمی‌کند و ترکیه به وضعیت «ذلت و بیماری» کنونی دچار نمی شد.

این نماینده عراقی گفت: «اردوغان» قبل از اینکه از ارتش عراق و شیعیان به بدی یاد کند بهتر است عملیات «نسیم دریا» یا عملیات بادهای آسمانی اسرائیل علیه کشتی «ماوی‌ مرمره» و نحوه تجاوز به این کشتی ترکی را به یاد آورد و آن را فراموش نکند.

رجب طیب اردوغان جمعه (دیروز) در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی‌اش در پاریس از ارتش عراق به بدی یاد کرد و گفت که این ارتش در مقابل داعش پا به فرار گذاشته و عرصه را برای اشغال از سوی داعش تسهیل کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار