کد خبر: 684176
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
مروری بر شایعاتی یا حقایق پایان جهان؛
بحث طوفان های خورشیدی در آینده ای نزدیک است که اخیراً سوژه ی بسیاری از سایت ها و شبکه های اجتماعی شده است و بر اثر این طوفان مغناطیسی، کره زمین به مدت سه روز در سی آذر و اول و دوم دیماه به تارکی مطلق فرو می رود.

 
به گزارش پایگاه خبری فرجام، «پایان جهان» بحثی است که دنیا را به خود درگیر کرده است که استعمارگران حقیقی جهان بهره برداری های زیادی از آن انجام می دهند . آنچه که اکنون شاهد آن هستیم کشاندن این بحث به عرصه های مختلف دین، علم، سیاست، فرهنگ، هنر و نشر آن در کشورهای مختلف برای اجرای سیاست های کلان این افراد است.

در راستای همین امر از نظریه های علمی و متافیزیکی گرفته تا پروژه های هالیوودی، همگی ابزار و رسانه های اصلی برای ایجاد حس «وحشت» ناشی از پایان یافتن دنیا هستند. آخرین نظریه علمی که از آن برای بازی گرفتن اعتقادات ادیان توحیدی و حتی غیر توحیدی مورد استفاده های زیادی قرار گرفت، بحث طوفان های خورشیدی در آینده ای نزدیک است که اخیراً سوژه ی بسیاری از سایت ها و شبکه های اجتماعی شده است و بر اثر این طوفان مغناطیسی، کره زمین به مدت سه روز در سی آذر و اول و دوم دیماه به تارکی مطلق فرو می رود.

در عرصه ی هنر و رسانه، جبهه ی هالیوود بیشترین آماده سازی را برای القای نابودی جهان با مدل های مختلف علمی، تخیلی، اسطوره ای، تکنولوژیک و یا مذهبی صورت میدهد. اثری چون فیلم  سینمایی 2012 دال بر این قضیه است.

در زمینه های علمی نیز فرآیندها و اتفاقات طبیعی که در گوشه کنار جهان رخ می دهند، به فرصتی برای اجرای سیاست های استعماری غرب نوین تبدیل شده اند. مقوله ی اخیر نیز که دستمایه این جریان قرار گرفته است از این دست موضوعات است.

با نگاه تحلیلی به جریان های اسلامی نوظهور در منطقه درمیابیم که با ساختن جریان هایی مانند داعش و این قبیل گروه ها سعی در نمادسازی برای نشان دادن علائم آخرالزمان کرده اند و به دنبال این هستند تا مردم را به این فکر دچار کنند که اکنون وارد آخرالزمان شده ایم و با اینگونه غلط انگاری ها مردم را دچار تردید کنند. آنها با مطالعه ی اسناد اسلامی، علائم آخر الزمان را شناسایی کرده اند و با ترفندهای مختلف سعی در القای تفکرات و پیشبرد اهداف خودشان بر جهانیان دارند.

در پایان این مسئله قابل ذکر است که ممکن است مسائل و بحران های دینی، علمی، فرهنگی، سیاسی مختلفی در جهان صورت بگیرد. شاید این رخداد علمی هم که دانشمندان ناسا آن را تأیید کرده اند در زمان مورد نظر صورت بگیرد اما آیا هرکدام از این وقایع، تعیین کننده ی زمان به پایان رسیدن دنیا هستند؟ با وجود اینکه در گذشته هم فرآیندهای مختلف طبیعی رخ میداد و برحسب خرافه پرستی به اشتباه به مسائل اعتقادی پیوند داده می شد. باید دید ریشه ی این جریان ها نشأت گرفته از کدام منبع است؟ و کدام هدف را نشانه گرفته اند؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار