کد خبر: 684079
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
وزارت امور خارجه اوکراین اطلاعات منتشره در روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا در خصوص استفاده ارتش این کشور از بمب‌های خوشه‌ای را تکذیب و رسما به انتشار این اطلاعات اعتراض کرد.
فارس: وزارت امور خارجه اوکراین اطلاعات منتشره در روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا در خصوص استفاده نیروهای دولتی اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای ممنوع در عملیات نظامی در شرق این کشور را تکذیب کرد.

وبگاه خبری-اینترنتی «راس بالت» روسیه نوشت که «پاول کلیمکین» وزیر امور خارجه اوکراین اعتراض رسمی کی‌یف به انتشار این اطلاعات را طی نامه‌ای برای سردبیر روزنامه آمریکایی ارسال کرده است.

در این نامه آمده است: «اتهامات وارده شده از سوی شما در خصوص اینکه گویا ارتش اوکراین در جریان عملیات نظامی در مناطق شرقی این کشور از تسلیحات نظامی خوشه‌ای استفاده کرده است، مورد تایید ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا مستقر در مناطق فوق قرار نگرفته است. ما حاضر هستیم نشسته و به همراه کارشناسان بین المللی موارد مشخص در این زمینه را مورد بررسی وتجزیه و تحیلی قرار دهیم».

وزیر خارجه اوکراین همچنین تاکید کرد: «جنگ کنونی به این کشور از خارج تحمیل شده است. این جنگ نفرت است، نفرتی که از طریق تبلیغات کذب در مورد "جنگ تنبیهی دولت اوکراین علیه مردم کشور خود" تغذیه شده و به اینجا رسیده است».

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای نوشته بود که مدارکی وجود دارد که صحت استفاده از بمب‌های خوشه‌ای توسط ارتش اوکراین در مناطق مسکونی دونتسک و لوهانسک را ثابت کرده و سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش خود از اوضاع در شرق اوکراین به این نکته اشاره کرده است.

البته بعد از گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر، سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد که ناظران اروپایی مستقر در شرق اوکراین، چنین اطلاعاتی را فعلا نمی‌توانند تایید کنند. دولت اوکراین نیز بلافاصله استفاده از هر نوع تسلیحات ممنوع در عملیات نظامی در شرق این کشور را بشدت تکذیب کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار