کد خبر: 683986
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
 دبير انجمن شيريني و شكلات گفت: با توجه به اينكه آدامس‌هاي تريدنت، فرش و ريلكس قاچاق هستند و استاندارد كافي را ندارند، توصيه مي‌شود كه اين آدامس‌ها كه معمولاً در مترو فروخته مي‌شود، مصرف نشود.
 جمشيد مغازه‌اي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: آدامس‌هاي تريدنت، فرش و ريلكس استاندارد لازم را ندارند و از آنجا كه به صورت قاچاق وارد بازار شده‌اند، مورد اطمينان نيستند. وي ادامه داد: واردات آدامس تريدنت از محل قانوني 60 درصد تعرفه دارد لذا فروش آن با چنين قيمت‌هايي در مترو عاقلانه نيست و مي‌توان گفت اين كالا معيوب است يا تاريخ انقضاي آن تغيير كرده است.
مغازه‌اي با بيان اينكه فرهنگ مردم ما فرهنگ نادرستي است، گفت: گمان بر اين است كه هر كالاي خارجي استاندارد كافي را دارد اما اين در حالي است كه بسياري از كالاهاي داخلي از استاندارد بيشتري برخوردار هستند.
دبير انجمن شيريني و شكلات در خصوص ميزان واردات شيريني و شكلات اظهار كرد: آمار دقيقي در اين زمينه وجود ندارد، چراكه حجم زيادي از شيريني و شكلات وارداتي به صورت قاچاق وارد كشور مي‌شود. وي با اشاره به گران شدن ارز اظهار كرد: پس از گران شدن ارز، واردات به شدت كاهش پيدا كرد.
 مغازه‌اي در پاسخ به اينكه آيا نظارتي بر شيريني و شكلات وارداتي صورت مي‌گيرد، گفت: تا چند وقت پيش هيچ نظارتي بر اين موضوع نبود اما براساس اصرارهاي انجمن به تازگي وزارت بهداشت تفاهمنامه‌اي را با صنايع غذايي مبني بر اينكه از هر تشكل دو نفر در كنار وزارت بهداشت مأمور بازرسي مستقيم در بازار باشند، صورت گرفت. دبير انجمن شيريني و شكلات تصريح كرد: بايد مبادي ورودي قاچاق پيدا شوند و نظارت بيشتري بر اين امر صورت گيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار