کد خبر: 683970
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
11.3 درصد بزرگسالان كشور در خطر ديابت قرار دارند
مديرعامل انجمن ديابت ايران گفت: درحال حاضر 11.3 درصد جمعيت كشور ديابت دارند يا در معرض خطر ابتلا به اين بيماري هستند، نيمي از مبتلايان از اين بيماري خاموش اطلاع ندارند و با افزايش سالمندي در سال‌هاي آينده سونامي ديابت در كشور رخ خواهد داد.
امير‌‌كامران نيكو‌سخن افزود: عوامل مختلفي در بروز ديابت نوع دوم نقش دارند كه مهم‌ترين آنها عبارتند از چاقي و اضافه وزن، تغذيه نامناسب و پركالري، ورزش نكردن و كم تحركي، استرس و مصرف دخانيات كه متأسفانه ميزان همه اين عوامل خطر در كشور ما رو به افزايش است.
وي ادامه داد: در زمان حاضر 382 ميليون نفر در دنيا به ديابت مبتلا هستند و پيش بيني مي‌شود تا سال 2035 اين ميزان به 590 ميليون نفر برسد. 11 درصد هزينه بهداشتي كشورها صرف درمان اين بيماري مي‌شود و اين بيماري خاموش سالانه 5 ميليارد تومان بار مالي به كشورها تحميل مي‌كند.
مدير عامل انجمن ديابت ايران گفت: ايران هم اكنون جزو 10 كشور پر شيوع ديابت در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا(منا) قرار دارد و گر چه هم اكنون شيوع اين بيماري در كشورهايي مثل قطر، كويت و عربستان بيشتر از ايران است اما با توجه به افزايش متوسط سن جمعيت ايران و افزايش سالمندي طي سال‌هاي آينده جزو 10 كشور داراي بيشترين شيوع ديابت قرار مي‌گيرد.   نيكوسخن ادامه داد: هفته ديابت از 20 تا 26 آبان است و فدراسيون جهاني ديابت شعار اين هفته را «تغذيه صحيح با صبحانه آغاز مي‌شود» اعلام كرد كه نشان دهنده اهميت تغذيه سالم در پيشگيري از ديابت و كنترل وزن است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار