کد خبر: 683948
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
مدیران رسانه های کرمانشاه در آستانه انتخابات خانه مطبوعات عنوان کردند
با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان کرمانشاه، جمع زیادی از مدیران رسانه ها و مطبوعاتی های استان، دغدغه تکرار مشکلات گذشته در روند انتخابات خانه مطبوعات و لزوم پاسخگویی اعضای فعلی این تشکل درباره عملکرد گذشته خود را دارند .
خدیجه یوسفی فرد

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه، خانه مطبوعات به عنوان یکی از تشکل های مهم صنفی اهالی رسانه و مطبوعات می تواند با کارکرد ویژه در حوزه های مختلف مرتبط با خبرنگاران و اهالی مطبوعات و رسانه، نقش آفرینی کرده و در راستای رفع مشکلات و کاستی ها گام بردارد. تشکلی که به دلایل مختلف نه تنها در استان کرمانشاه بلکه در سراسر کشور هر از چند گاهی با حاشیه ها و فراز و نشیب هایی روبه رو بوده است.

***

حاشیه هایی که به نظر می رسد این روزها با نزدیک شدن به انتخابات خانه مطبوعات در کرمانشاه اهالی رسانه و مطبوعات را بیشتر متوجه خود کرده تا دغدغه هایی که در سال های اخیر تبدیل به درد مشترک آنها شده است را با حساسیت بیشتری دنبال کنند.

انتقادهایی مثل عدم عضوگیری خانه مطبوعات در سالیان اخیر، تداوم غیرقانونی مسئولیت تیم مدیریتی خانه مطبوعات در سال های متمادی، برگزاری انتخابات پرحاشیه بدون حضور حداقل نیمی از مطبوعاتی های کرمانشاه، تداوم عضویت افرادی که از طرف برخیب روزنامه ها و خبرگزاری ها عضو شدند و اکنون مدت هاست مسئولیتی در آنجا ندارند و عملکرد پنهان و غیرشفاف خانه درخصوص دریافت تسهیلات، خانه های خبرنگاران و ... همه و همه سبب شده این روزها اصحاب رسانه ترجیح دهند لب به اعتراض بگشایند.

مدیرمسئول پایگاه خبری مرصاد در این باره به خبرنگار جوان گفت: هرزمان که بحث انتقادی پیش می آید برخی دوستان که داعیه منتقد بودن به همه چیز و همه کس دارند، قالب تهی می کنند و با فرافکنی و شلوغ کاری درصدد فرار از پاسخگویی هستند.

مسلم معین افزود: ما در سلسله گفتگوهایی که با مدیران پیشکسوت رسانه داشتیم به دنبال شفافیت بوده و هستیم که این مسئله با موضع گیری تند برخی افراد که سال هاست در خانه مطبوعات هستند و عملکرد مشخصی ندارند مواجه شدیم و معلوم شد انتقاد خوب است اما برای دیگران و حتی حاضر به دفاع از عملکرد چندین ساله خود نیستند.

این دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، ادامه داد: تشکل صنفی همان گونه که از نامش پیداست باید صنفی باشد و مطالبات صنفی را پیگیری کند و اینکه کسی بخواهد قبایی از آن برای خود بدوزد قابل قبول نیست و علت این همه اصرار و تلاش برخی عزیزان بربقای خود در این تشکل مشخص نیست.

*کاری نمی کنند

مدیرمسئول هفته نامه کشوری نقد حال در خصوص مشکلات حوزه خانه مطبوعات و انتقادها در مورد عملکرد این مجموعه گفت: خانه مطبوعات در حقیقت باید یک تشکل صنفی جامع از همه رسانه ای های یک استان و در نهایت کشور باشد. اما وضعیت فعلی خانه مطبوعات استان کرمانشاه رضایت بخش نیست و رویه برگزاری انتخابات این خانه در گذشته و اکنون هم دارای اشکال است.

غلامرضا نوری علاء ادامه داد: اعضای فعلی تلاش خود را انجام داده اند اما واقعیت این است که برآیند مدیریت آنها بر خانه مطبوعات طی همه سال های گذشته نشان داده که این افراد نمی توانند توسعه و پیشرفت را برای این مجموعه رقم بزنند.

وی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه خواست راسا" با عضوگیری جدید و اصولی برای خانه مطبوعات و بررسی چگونگی عضویت اعضای گذشته بر روند برگزاری انتخابات خانه مطبوعات نظرات کاربردی تری داشته باشد.

مدیرمسئول هفته نامه محلی ابوذر نیز در این رابطه گفت: جامعه مطبوعاتی استان کرمانشاه یک مجموعه با نظرات بسیار متفاوت و گوناگون است که خانه مطبوعات باید نماینده همه این عقیده ها باشد درغیر این صورت چندان با اعتبار نخواهد بود.

محمد حسین ترکمن افزود: در حال حاضر تیم فعلی اداره این خانه، جامعیت لازم در میان فرهیختگان و اهالی مطبوعات را ندارند و به نظر می رسد زمان تغییر برای پویایی و کارآمدی بیشتر خانه مطبوعات کرمانشاه فرا رسیده است.

وی ادامه داد: برای این مسیر باید مطبوعاتی های کرمانشاه با اجتماع در یک اتاق فکر، نخبگان و اعضای کارآمد خود برای سکانداری این مجموعه را مشخص و پس از اجماع بر روی آنها، با آراء قاطع مسئولیت را بر دوش این نخبگان بگذارند تا اوضاع در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

ترکمن با اعلام اینکه یکی از مقدمات مهم برای این کار، مطبوعاتی بودن یا نبودن اعضای فعلی است، گفت: قرار نیست کسانی که اصلا در خانواده مطبوعات نیستند بیایند و رای بدهند که در این صورت انتخابات مشروع نخواهد بود.

* فاصله از حد مطلوب

مدیر مسئول هفته نامه راز آور نیز گفت: باید قبول کنیم که وضعیت خانه مطبوعات در کشور از حد مطلوب فاصله دارد اما این فاصله در کرمانشاه به اذعان اکثر مطبوعاتی ها، بسیار بیشتر است.

فرزاد سهیلی افزود: نباید این انتقادها سبب دلخوری و کدورت شود اما واقعیت این است که برآیند خدمات اعضای فعلی خانه مطبوعات کرمانشاه قابل قبول نیست. اعضای فعلی باید پیش از انتخابات آینده بیایند و اعلام کنند که خروجی عملکرد آنها در حوزه های مختلف چه بوده است. برای بهبود سطح زندگی خبرنگاران، تقسیم عادلانه کمک های مطبوعاتی، بهبود وضعیت زیرساخت های مربوط به نشریات از جمله چاپخانه ها و ... چه کاری انجام داده اند؟

مدیر مسئول هفته نامه صدای آزادی نیز در این باره می گوید: من اعضای خانه مطبوعات و همه اهالی رسانه را به مرور مجدد ماده دوم فصل دوم اساسنامه خانه مطبوعات استانی دعوت می کنم. 15 بند که در آن وظایفی برای خانه مطبوعات تعریف شده و این تشکل ملزم به انجام آنهاست.

جلیل آهنگرنژاد، افزود: با احترام به اعضای فعلی باید با کمال تاسف اعلام کنم که این خانه از پای بست ویران است و مشکلات اساسی دارد. خروجی موفقی هم برای عملکرد چندین ساله آن وجود ندارد. وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم تیم طویل الخدمت فعلی برای احترام به خواست اهالی مطبوعات در استان در بیانیه ای رسمی به صورت دسته جمعی استعفا کنند.

این استاد دانشگاه افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در طول این سال ها رفع تکلیفی عمل کرده است که باید این رویه اصلاح شود. نظارت عالمانه ارشاد بر پروسه انتخابات خانه مطبوعات باید تقویت شده و شکل علمی و عملی به خود بگیرد. به هرحال تا فرصت باقی است اهالی رسانه بایستی در مسیر انتخابات صنفی خود با استقلال کامل گام بردارند و دستگاه های ناظر به عملکرد نظارتی خود عمل کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار