کد خبر: 683932
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
در سالروز امضای تفاهم نامه کره جنوبی و شهرداری اصفهان برای توسعه ارتباطات از طریق جاده ابریشم، لوح تمایل به همکاری در فستیوال فرهنگی راه ابریشم گیونگ جو ۲۰۱۵ میلادی به امضای معاون اموربین الملل شهردار اصفهان و استاندار گیونگ سانگ بوک دو کره جنوبی رسید.

در این همایش مشاور عالي شهردار و معاون روابط بين الملل شهردار اصفهان بازشناسی هویت فرهنگی و احیای راه ابریشم را راهی به سوی اهداف متعالی و راهبردی بشریت در ایجاد و پیدایش شهر در صلح و دوستی دانست و گفت: راه ابریشم نه تنها مایه رونق و اعتلای داد و ستدهای اقتصادی بوده بلکه نقش بسیار مهم و بسزایی را در ایجاد و تقویت زیرساختهای صلح و دوستی و تاثیر پذیری ملت ها از جنبه های بسیار تحول برانگیز دیپلماسی فرهنگی داشته است.

مهدي جمالي نژاد اظهار امیدواری کرد این حرکت عظیم و مشترک دو ملت دوست ایران و کره جنوبی سرآمد جدیدی برای یافتن راههای نو و قلمروهای جدید در راه برون رفت از چالش های بزرگی باشد که امروزه صلح جوامع بشری را تهدید می کند. معاون استاندار استان گئونگ سانگ بک دو کره جنوبی نیز در این همایش گفت : امروز در همایش احیای راه ابریشم لوح تمایل به همکاری در فستیوال فرهنگی راه ابریشم گیونگ جو ۲۰۱۵ میلادی به امضا رسید و اگر شهردار اصفهان به این تفاهم نامه فرهنگی اعتقاد داشته باشد، در واقع فرصت خوبی برای تبادل صلح و دوستی بین ایران و کره به وجود آمده است. هونگ یونگ کئونگ افزود: از اینکه کره جنوبی ارتباطی خوبی را با اصفهان ایجاد کرده احساس آرامش می کنم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تفاهم نامه کره جنوبی و شهرداری اصفهان برای توسعه ارتباطات از طریق جاده ابریشم به امضا رسید، اضافه کرد: خوشحال هستم که امروز نیز تفاهم نامه ای دیگر امضا شد و دوستی های میان این دو شهر افزایش می یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار