کد خبر: 683907
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
سردار جلالی:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: اولین رویکرد ما در مقابله با جنگ اقتصادی این است که دولت و همه اجزایی که در اقتصاد اعم از بخش خصوصی و مردم نقش دارند، تابع یک استراتژی دفاعی اقتصادی باشند.
جوان آنلاين: سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران در سخنانی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، گفت: پدافند غیرعامل رابطه‌ای جدانشدنی با عاشورا دارد، هر چند که پدافند نوعی از دفاع است که در ذات زندگی بشر و از ابتدا تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در فطرت انسانی قرار دارد، افزود: در واقعه عاشورا نیز موارد بسیاری بود که امام حسین(ع) در تاکتیک‌های دفاعی از رویکردها و تاکتیک‌های پدافند غیرعامل برای دفاع استفاده می‌کردند، به طوری که امروز نیز این پدافند با تکنیک‌ها و پدیده‌های جدیدتری روبه‌روست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ماموریت پدافند غیرعامل را شناسایی تهدیدات به صورت پیش‌دستانه و بی‌اثر کردن اثر تهدید بر کشور عنوان کرده‌اند، تاکید کرد: البته پدافند غیرعامل علاوه بر مواردی که معظم‌له فرموده‌اند، در حوزه مردم نیز این پدافند وظیفه حفاظت و صیانت در برابر تهدیدات را نیز بر عهده دارد. 

سردار جلالی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز رویکرد دیگر پدافند غیرعامل هستند، گفت: دستگاه‌های اجرایی نیز باید رویکردهایی نسبت به پدافند غیرعامل و مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی را داشته باشند. 

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یعنی بی‌اثر کردن تهدید دشمن بر کشور است، تصریح کرد: پدافند غیرعامل یعنی مقاومت، پدافند غیرعامل یعنی اینکه دشمن را بتوانیم با مقاومت رسوا کنیم. پدافند غیرعامل یعنی باید دشمن را شناخته و قوی شویم و از این طریق بتوانیم دشمن را با قدرت ترسانده و در برابرش تا پیروزی نهایی مقاومت کنیم. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند که ما در یک گردنه و پیچ تاریخی قرار داریم، گفت: باید در همه حوزه‌ها رویکرد پدافند غیرعامل را مدنظر قرار دهیم. 

سردار جلالی با تاکید بر اینکه ارتقاء مقاومت ملی در برابر تهدیدات یکی از شاخه‌های پدافند غیرعامل است، افزود: شناسایی تهدید، اقتدار و قوی شدن و نیز استحکام داخلی، مولفه‌های قدرت ملی در برابر دشمن، رویکرد اساسی پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه همه دستگاه‌ها قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل باید در حوزه‌های مختلف کشور شناسایی شده و با اقدامات علمی، دانش‌محور و دفاعی مورد توجه قرار گیرد تا تهدیدات دشمن از این طریق بی‌اثر شده و یا حتی به صفر برسد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: امروز تهدیدات متنوعی کشور ما را در بر گرفته است. امروز تهدیدات نظامی به اندازه‌ای عقب رفته، البته دشمن با اشاره‌ای آن را روی میز تلقی می‌کند، اما ظاهرا پایه‌های این میز شکسته و شرایط به گونه‌ای است که حوزه‌های دیگری از تهدید خودنمایی می‌کند. 

سردار جلالی به تهدیدات فناوری محور، مردم‌ محور و تهدیدات اقتصادی از سوی دشمن علیه کشور ما اشاره کرد و گفت: تهدیدات اقتصادی در صدر همه این تهدیدات قرار دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه براساس اصل 110 قانون اساسی، تشخیص صلح و جنگ بر عهده رهبر معظم انقلاب است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، فرموده‌اند ما درگیر یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی شدیم که تعبیر آن این است که رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده معظم کل قوا که مسئولیت اعلام صلح و جنگ را برعهده دارند، جنگ اقتصادی را تشخیص دادند و آن را رسما برای مسئولان کشور بیان کردند و گفته‌اند که ما درگیر یک جنگ تمام‌ عیار اقتصادی هستیم. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ما جنگ اقتصادی را در سابقه دولت آمریکا مشاهده کرده‌ایم، به ذکر مثال‌هایی در این زمینه اشاره کرد و افزود: جنگ 2003 آمریکا با عراق، محاصره دریایی، مقابله آمریکا با کوبا و کره نمونه‌هایی از سابقه دولت آمریکا در جنگ اقتصادی است، اما امروز با جنگ متفاوتی از سوی آمریکا علیه کشورمان مواجهیم که آن جنگ اقتصادی است. 

سردار جلالی با بیان اینکه آمریکا با به کارگیری همه ابزارهای اقتصادی علیه کشور ما به جنگ اقتصادی آمده است، تاکید کرد: آمریکا با همه ظرفیت‌های دیپلماتیک، اطلاعاتی و فناورانه بر علیه اقتصاد کشور ما آمده و همه مولفه‌های قدرت ملی خود را در حوزه اقتصادی علیه ما بسیج کرده که این جنگ اقتصادی تمام‌ عیاری است که رهبر معظم انقلاب آن را اعلام و تشخیص آن را نیز ابلاغ کردند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد جنگ اقتصادی، این نوع جنگ دارای ویژگی‌های متفاوتی است، گفت: بسیاری از اندیشمندان و دانشگاهی‌های ما هنوز در حوزه اقتصاد در فضای رقابت سیر می‌کنند. آنها هنوز در کتاب‌های‌شان می‌نویسند ما امروز در فضای رقابت اقتصادی هستیم، اما رهبر معظم انقلاب تکلیف را به طور کامل مشخص کردند و فرموده‌اند که ما در فضای یک جنگ تمام‌ عیار هستیم. 

وی به اقدامات و برنامه‌های دشمن در این جنگ اقتصادی، اشاره و تاکید کرد: دشمن ما از 3 سال قبل در وزارت خزانه‌داری‌اش، قرارگاه جنگ اقتصادی علیه ما ایجاد کرده و همه ابزار و عناصر بهایی و صهیونیست در سراسر دنیا را به عنوان شبکه اطلاعاتی بسیج کرده تا رفتار اقتصادی ما را رصد کنند. 

سردار جلالی با بیان اینکه دشمن با تشکیل شبکه اطلاعاتی وسیع علیه ما اقداماتی که می‌خواهیم برای دور زدن تحریم‌ها انجام دهیم را رصد کرده و به دقت زیر نظر دارد، گفت: دشمن از این طریق می‌خواهد رفتار اقتصادی ما را کنترل و مدیریت کند که این نشان‌دهنده این است که رویکرد آنها جدی است و از همه ابزار شبکه‌های اجتماعی برای پایش میزان فشار اقتصادی به مردم استفاده می‌کنند و در واقع ما مدل جدیدی از جنگ را در حال تجربه هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اولین ضرورت این جنگ، پس از اعلام مقام معظم رهبری را درک صحیح مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و همه بخش‌ها نسبت به این جنگ دانست و افزود: باید دستگاه‌ها مدل، الگو و اهداف این جنگ را بشناسند تا پس از آن بتوانند اقدامات مقابله با جنگ اقتصادی را دنبال کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. 

وی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن در جنگ اقتصادی ایجاد فشار بر مردم است، گفت: آنها می‌خواهند از این طریق برای مردم مضیقه اقتصادی ایجاد کنند تا مردم از این طریق دچار مشکل شده و سپس با ابزار رسانه مردم را به حوزه نارضایتی برانگیزانند و سپس از طریق نارضایتی آن را به چالش امنیت ملی تبدیل کنند و به اقدامات ضدامنیتی علیه کشور ما دست بزنند. 

سردار جلالی ادامه داد: اولین رویکرد ما در مقابله با جنگ اقتصادی این است که دولت، کشور و همه اجزایی که در اقتصاد اعم از بخش خصوصی و مردم نقش دارند، تابع یک استراتژی دفاعی اقتصادی باشند، زیرا ما بدون داشتن یک استراتژی دفاعی اقتصادی نمی‌توانیم در برابر تهاجم جنگ اقتصادی دشمن مقاومت کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ما باید بپذیریم که درون یک جنگ اقتصادی قرار داریم و فضای رقابت، شعاری بیش نیست، گفت: باید برای مقابله با این جنگ یک استراتژی جامع پدافند اقتصادی داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه در استراتژی جامع پدافند اقتصادی دو دسته اقدام مدنظر است، افزود: باید اقدامات ایجابی، نسبت به مقابله با جنگ اقتصادی را مدنظر داشته باشیم و آن را انجام دهیم. باید تولید در برابر تحریم، شعار اصلی باشد. دشمن کالاهای مورد نیاز ما را تحریم کرده که باید ما بر روی تولید اقلام اساسی تمرکز کرده و در این زمینه از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فناور استفاده کرده و از ظرفیت‌های صنعتی آنها با حمایت دولت بهره‌برداری کنیم. البته می‌توانیم اقلام تحریم را در لیست تحریم قرار داده و با تولید به مقابله با تحریم برویم. ما نمی‌توانیم مشکل تحریم را با گدایی حل کنیم بلکه باید صرفا با تولید این مشکل را حل کنیم. 

سردار جلالی با بیان اینکه با تولید اقلام مورد نیاز در داخل کشور می‌توانیم تحریم را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: رویکرد دوم در این زمینه داشتن الگوی مصرف است. ما نیازمند الگوی مصرف زمان جنگ هستیم. طبیعتا الگوهای زندگی سبک غربی و لوکس به درد شرایط جنگ اقتصادی نمی‌خورد. ما از رسانه ملی می‌خواهیم که الگوی مصرف زمان خاص فعلی را برای مردم طراحی و تبیین و دنبال کند. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: ما از دولت می‌خواهیم سبد مصرفی کالاهای اساسی مردم را حمایت کند، به طوری که این حمایت باید طوری باشد که اقلام مورد نیاز مردم از تولید، توزیع تا حلقه مصرف به صورت یک‌ چرخه تضمین شده مورد حمایت قرار گیرد؛ به شکلی که اثر تهدید اقتصادی دشمن بر مردم صفر شود، البته ما تجربه خوبی در دوران دفاع مقدس داریم که می‌توانیم از آن در این شرایط استفاده کنیم. 

وی در پایان تاکید کرد: مردم باید در این زمینه و در شرایط جنگ اقتصادی رویکرد فرهنگی را مدنظر قرار داده و فقط قناعت کنند. البته منظور بنده عدم اسراف است. در زمان جنگ مردم از سهمیه حداقلی اقلام کوپنی خود برای کمک به جبهه‌های جنگ ارسال می‌کردند که بنده معتقدم اگر روحیه معنوی دفاع مقدس در فضای جنگ اقتصادی حاکم شود به راحتی می‌تواند نقش مردم را باز تولید کرده و نقش فعال مقاوم در برابر این تهدید داشته باشد.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد صمدی آنا یوردوم آذربایجان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
0
0
باریکلا ناز نفست این تحریمها نتیجه خود تحریمی-پایین اوردن سقف تولید.اخراج نیروها و کارگران. خرید مواد اولیه بی کیفیت.تولید بی کیفیت و عدم دقت در تولید و خط تولید.ارایه آمارهای صوری به وزارت صنعت و رفاه در مورد تولید و اشتغال و......- داخلی ها و فشار خارجیها به افراد سست عنصر داخلی و سیاست زده های اقتصادی و مدیران اقتصادی است.حالا پیداکنید آناناس فروش را با این وضعیت خودتان قضاوت کنید وقتی داخلی ها برای رسیدن به اهداف خودشون و ارباباشون به مردم عادی رحم نمی کنن چطور دست نظام رو بگیرن که صدمه نبیند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار