کد خبر: 683897
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
منابع خبری از ورود نخستین گروه از نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق به شهر «کوبانی»(عین العرب) خبر دادند.
فارس: شبکه خبری «المیادین» در خبری فوری از ورود یک گروه از نیروهای پیشمرگه به «عین العرب» خبر داد.

شبکه العربیه شمار نیروهایی که امروز وارد این شهر شده‌اند را 10 نفر اعلام کرد.

این در حالی است که چند روز پیش، منابع آگاه وابسته به پیشمرگه اعلام کردند که ۱۵۰ نیروی کُرد برای ورود به عین‌العرب و مبارزه با عناصر تکفیری داعش، عازم ترکیه شده‌اند.

خودروها و تجهیزات جنگی متعلق به نیروهای پیشمرگه کُرد سه‌شنبه گذشته پایگاه‌های خود در کردستان عراق را به سمت ترکیه برای ورود به سوریه ترک کردند.

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد که حدود 40 کامیون و خودروی نظامی مجهز به دوشکا و سلاح‎های سنگین و حامل نیروهای پیشمرگه پایگاه خود در شمال شرق اربیل مرکز کردستان عراق را ترک کردند.

مسئولان پیشمرگه اعلام کردند که 150 نفر از نیروهای پیشمرگه عازم شهر کردنشین عین العرب که در شمال سوریه قرار دارد، شدند که از این میان 80 نفر زمینی و 70 نفر دیگر نیز هوایی وارد ترکیه خواهند تا از آنجا وارد عین العرب که در مرز سوریه و ترکیه قرار دارد، شوند.

ترکیه پس از اعتراضات گسترده کردها در مناطق مختلف جهان و در پی فشار افکار عمومی بالاخره با ورود مشروط نیروهای پیشمرگه به ترکیه برای مبارزه با داعش در کوبانی موافقت کرد.(جزئیات بیشتر)

ترکیه یکی از شروط همکاری خود با ائتلاف آمریکا علیه داعش را ورود عناصر گروهک تروریستی «ارتش آزاد» به شمال سوریه و تجهیز و آموزش آنان اعلام کرده بود، برخی منابع خبری از جمله خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلویزیونی العربیه و المیادین اعلام کردند که تروریست‌های این گروهک  وارد شهر عین‌العرب (کوبانی) شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار