کد خبر: 683885
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
حزب الله لبنان و جنبش انصارالله یمن اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجد الاقصی را محکوم کردند و خواستار تحرک فوری ملت‌های عربی و اسلامی برای کمک به قدس شدند.
فارس: حزب‌الله لبنان و جنبش «انصارلله» یمن در بیانیه‌‌هایی جداگانه ضمن محکوم کردن اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل در بستن مسجدالاقصی، خواستار اقدام فوری مسلمانان در کمک به قدس و مسجدالاقصی شدند.

به گزارش شبکه المنار لبنان، حزب‌الله در این بیانیه ملت‌های عربی و اسلامی را به تحرک قاطعانه و متحدانه در کمک به ملت فلسطین فراخواند و اعلام کرد که حزب‌الله این اقدام بی‌سابقه نیروهای اشغالگر صهیونیستی در بستن مسجدالاقصی را محکوم می‌کند.

حزب‌الله در این بیانیه به اقدام افراد ناشناس در قدس به ترور «یهودا گلیک» خاخام افراطی صهیونیست اشاره و آن را اقدامی قهرمانانه در دفاع از قدس دانست و آن را نشانه استواری مردم در دفاع از مقدسات توصیف کرد.

همچنین جنبش انصارالله یمن با انتشار بیانیه‌ای این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. در این بیانیه‌ آمده است که «ملت‌های عربی و اسلامی باید در حرکت به سمت دشمن حقیقی و اصلی امت، مسئولیت خود را بر عهده بگیرند».

در پی ناآرامی‌های اخیر در قدس و ترور نافرجام «یهودا گلیک» یک خاخام اسرائیلی، رژیم صهیونیستی صبح پنجشنبه به طور کامل مسجدالاقصی را بست. از زمان اشغال قدس در سال 1967 که مسجدالاقصی به مدت یک هفته بسته شد، این نخستین بار است که مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی بسته می شود.

«عزام الخطیب» مدیر کل اوقاف اسلامی وابسته به دولت اردن در قدس اظهار داشت: مسئولان اسرائیل مسجدالاقصی را به طور کامل بستند و آن را به یک پادگان نظامی تبدیل کردند. ما در حال رایزنی با اسرائیلی ها هستیم تا مسجد را به روی نمازگزاران فلسطینی بگشایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار