کد خبر: 683854
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
آيت‌الله نوري همداني:
حضرت آيت‌الله نوري همداني با تأكيد بر اينكه كوتاهي مسئولان از ابتداي انقلاب تاكنون موجب به‌وجود آمدن بحران جمعيتي و معضل بدحجابي شده است، گفت: اگر از ابتدا اهميت اين مسائل براي مردم به خوبي تبيين مي‌شد اكنون چنين وضعيتي نداشتيم.
به گزارش رسا، آيت‌الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد ظهر ديروز در ديدار بانوان عضو شوراي بسيج اساتيد كشور درباره معضل بدحجابي، اظهار داشت: فكر نمي‌كرديم يك حكم اسلامي اين اندازه كش پيدا كند و نياز به اين همه تذكر باشد. وي ريشه اين مشكل را در مسامحه‌كاري برخي مسئولان عنوان كرد و گفت: اگر از ابتدا اهميت اين بحث براي جامعه روشن مي‌شد اكنون اين وضع را نداشتيم. برخي كوتاهي كردند و گفتند حالا مگر چه مي‌شود يك مقدار اين مسئله رعايت نشود.
اين مرجع تقليد با اشاره به اختلاف نظر مسئولان در برهه‌هاي مختلف در زمينه حجاب گفت: اين امر موجب سست شدن فرهنگ مردم در مسئله حجاب و عفاف شد. راه حل تأثيرگذار اين است كه هر وزارتخانه‌اي از اصلاح زير مجموعه‌هاي خودش كار را آغاز كند. آيت‌الله نوري همداني با تأكيد بر فرهنگ‌سازي براي حل معضل بدحجابي ابراز داشت: در اين كار نبايد اجبار باشد بلكه بايد فلسفه حجاب را دليل و برهان براي مردم بيان كرد. مردم ما مسلمان هستند و قطعاً خواهند پذيرفت.  وي با انتقاد از كم‌توجهي‌هاي صورت گرفته به آموزه‌هاي ديني و تأكيدات مكرر مراجع تقليد و بزرگان در موضوعات مختلف اظهار داشت: بارها در زمينه مسئله بانك‌داري و اينكه دريافت هزينه ديركرد ربا و حرام است، به مسئولان تذكر شفاهي و كتبي داده‌ايم اما متأسفانه كار خاصي در اين زمينه صورت نگرفت.   آيت‌الله نوري همداني در ادامه بر لزوم هوشياري مسئولان و مردم تأكيد كرد و ابراز داشت: مقام معظم رهبري بارها فرمودند كاري نكنيد كه وضعيت كشور را متشنج جلوه دهيد. اين كارها بايد با فكر و مشورت انجام شود، تخريب ديگران كار خوبي نيست، دشمن همواره از اين اختلافات سوء استفاده كرده و آن را بزرگ مي‌كنند مانند ماجراي اسيدپاشي اصفهان. وي با تأكيد بر وحدت رويه مسئولان و رسانه‌ها در موضع‌گيري‌هاي مهم كشور گفت: بايد اظهارنظرها به شكلي باشد كه القاي اختلاف در جامعه نشود. كشور ما كشوري اسلامي است و اسلام نيز در مسائل موضع روشني دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار