کد خبر: 683851
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
همايش استكبار‌ستيزي با عنوان حماسه حسيني، ديپلماسي خميني برگزار شد
همايش بزرگ استكبار‌ستيزي با عنوان حماسه حسيني، ديپلماسي خميني ديروز با حضور چهره‌هاي مختلف سياسي در محل دانشگاه تهران برگزار شد. اين همايش در حالي در آستانه 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار برگزار مي‌شود كه 13 آبان سالروز تسخير لانه‌جاسوسي امريكا مصادف با عاشوراي حسيني شده است.
جعفر تكبيري
همايش بزرگ استكبار‌ستيزي با عنوان حماسه حسيني، ديپلماسي خميني ديروز با حضور چهره‌هاي مختلف سياسي در محل دانشگاه تهران برگزار شد. اين همايش در حالي در آستانه 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار برگزار مي‌شود كه 13 آبان سالروز تسخير لانه‌جاسوسي امريكا مصادف با عاشوراي حسيني شده است.  نكته جالب در اين همايش آن است كه تنها چهره‌هاي اصولگرا سخنران اين مراسم نبودند، بلكه چهره‌هاي اصلاح‌طلب نظير حجت الاسلام فومني نيز به عنوان سخنران در اين همايش به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداختند.

    استكبار چهره‌اي دوگانه دارد
در اين همايش آيت‌الله حائري شيرازي عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: استكبار چهره‌‌اي دوگانه دارد. نبايد توقع داشته باشيم كه بتوانيم استكبار را راضي كنيم، چراكه استكبار دنبال مقصود خود است.  آيت‌الله حائري شيرازي با تأكيد بر اينكه رعايت حقوق بشر از طرف ما دليل اصلي مقابله امريكا با ما است، گفت: حال همين امريكا آنچه در جهان مطرح مي‌كند عدم رعايت حقوق بشر است. اين همان دجال است.
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با بيان اينكه آناني كه دنبال هوي و هوس و اغراض خود هستند، ولايت استكبار را مي‌پذيرند، ‌گفت: طبيعتاً تمام اخلاقيات خود را در اين راه از دست مي‌دهند.
آيت‌الله حائري شيرازي با بيان اينكه ستيز اصل نيست بلكه اطاعت اصل است، گفت: استكبارستيزي امام حسن(ع) به هيچ وجه از استكبارستيزي امام حسين (ع) كمتر نيست. دقيقاً راه امام حسين (ع) را امام حسن (ع) هموار كرد. وي تصريح كرد: در حادثه عاشورا مهم تعداد كشته‌شدگان نيست بلكه تعداد كلمات و سخنان مهم است و اگر كسي مي‌خواهد، ‌عاشورا را تحليل كند بايد در اين صحبت‌ها تحليل كند.  وي با بيان اينكه نزاع با استكبار در عقايد و انديشه‌هاست، گفت:‌عمل بدون انديشه همين كاري است كه داعش مي‌كند. داعش هنوز انسان نشده مي‌خواهد مسلمان شود.

    مي‌خواهند پيام انقلاب را تحريف كنند
در بخش ديگري از اين همايش، سيد‌نظام‌الدين موسوي مدير‌عامل خبرگزاري فارس عنوان كرد: زماني موضوع جامعه مدني در كشور مطرح شده بود و اين موضوع شعار انتخاباتي آقاي خاتمي بود كه افراد، جامعه مدني را از نگاه خود تفسير مي‌كردند و تفسير‌هاي مختلفي روي مي‌داد كه خاتمي گفت منظور از جامعه مدني، جامعه مدينه‌النبي است. در اين زمان مقام معظم رهبري فرمودند ما حاضريم براي اين جامعه مدني كه مدينه‌النبي است جانمان را هم بدهيم. در حال حاضر هم اگر اصلاح‌طلبي كه آقايان مي‌گويند، اصلاح‌طلبي‌اي است كه امام حسين(ع) در صدر آن باشد، ما حاضريم جانمان را هم براي آن بدهيم و ما همه اصلاح‌طلب هستيم.
مديرعامل خبرگزاري فارس با بيان اينكه دعوا بين طيف‌هاي مختلف معتقد به نظام و مقام معظم رهبري نيست، گفت: اين نزاع بين گفتمان انقلاب اسلامي و گفتمان مقابل بوده و سؤال اصلي جوانان مربوط به ماهيت انقلاب است كه ما در برابر اين سؤالات و پاسخ‌هاي انحرافي در برابر آن پاسخ مي‌دهيم.  موسوي خاطرنشان كرد: عده‌اي مي‌خواهند همانطور كه پيام عاشورا را تحريف كردند، پيام انقلاب اسلامي را هم تحريف كنند. در يكي از رسانه‌ها به جاي ذوالفقار در تمثال حضرت علي (ع) دسته‌گل قرار داده بودند كه اين مسائل انحراف است.

    اميد به امريكا با تدبير سازگار نيست
محمد ودود حيدري، رئيس سازمان بسيج دانشجويي نيز در اين همايش اظهار داشت: روي صحبت اين برنامه با دو دسته است. يك دسته نظام سلطه و امريكاي جنايتكار و گردنكشان جهان است كه خميني كبير گردن آنان را در اين كشور اسلامي شكست و ان‌شاء الله نظام اسلامي نيز گردن آنان را در سراسر نظام خواهد شكست. حيدري تصريح كرد: روي دوم صحبت ما با خوش‌بينان به نظام سلطه است؛ كساني كه خواب برگشت امريكا را مي‌بينند و اميدوارند روزنه‌اي به سمت شيطان بزرگ باز كنند.  حيدري با اشاره به مذاكرات هسته‌اي گفت: دو سال است كه فضاي كشور با مذاكرات مأنوس شده است. البته ما با دشمن مذاكره داشته‌ايم چه در صدر اسلام كه پيامبر با دشمن مذاكره كردند و چه در زمان صدام اما در اين خصوص بايد به چند مورد توجه كنيم.

وي در همين رابطه ادامه داد: اول آنكه اين مذاكره صرفاً در خصوص موضوعات هسته‌اي است. ما اجازه نمي‌دهيم مذاكرات از اين حد و مرز عبور كند و نكته ديگر اين است كه ما بدانيم طرف مقابل دشمن است و نمي‌شود به دشمن اميد داشت و به آن خوشبين بود. حيدري در پايان با بيان اينكه اميد به امريكا با تدبير سازگار نيست، گفت:‌اگر نبود كم‌كاري دولت سازندگي و اصلاحات، امروز مرزهاي استراتژيك ما بايد به امريكاي جنوبي مي‌رسيد.

موضع امام در برابر دم زنندگان از سازش با دشمن قاطع است
همچنين در ادامه اين مراسم، سيدمحمدحسيني وزير سابق ارشاد اظهار كرد: بايد برخي انديشه‌هاي امام(ره) را به كساني كه مدعي خط امام هستند و در امام توقف كرده‌اند، يادآوري كنيم. همان كساني كه بعد از امام موضوع ولايت فقيه را متوجه نشدند و صرفاً مدعي خط امام هستند.
وي با بيان اينكه جملات و حركت امام برگرفته از حماسه حسيني است، اظهار داشت: برخي امروز دم از سازش مي‌زنند ولي موضع امام در اين مورد كاملاً قاطع است. امام مي‌گويد كسي تصور نكند كه ما راه تفاهم با زورگويان را نمي‌دانيم ولي هيهات بر ما اگر با زورگويان سازش كنيم.‌
 
   تقريباً همه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران با رضايت كشورهاي غربي خواهد بود
حجت‌الاسلام نبويان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز در ادامه همايش بزرگ استكبارستيزي كه در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به نبرد تاريخي ايران و كشورهاي مستكبر جهان، گفت: مسلماً همه مي‌دانند كه مشكل ما با امريكا و دنياي مدرن بر روي مسئله هسته‌اي نيست و اين كشورها 30 سال پيش جنگي را به ما تحميل كردند كه در زمان آن مسئله هسته‌اي وجود نداشت.   وي با تأكيد بر اينكه در مذاكرات بايد به اين نكات توجه كنيم، اظهار داشت:‌سؤال اين است كه آيا ما بايد به طرف‌هاي مذاكره‌كننده خوشبين باشيم؛ نبويان تصريح كرد: الان امريكا در كدام يك از كشورهاي منطقه نظير سوريه، لبنان، يمن و عراق پيروز شده است، در همه اين موارد ايران با تدبير رهبر معظم انقلاب و همت حزب‌اللهي‌ها موفق شد.
وي با بيان اينكه بايد توجه كنيم كه در برخورد با اين كشورها نبايد تعهد كنيم كه فعاليتمان را با اجازه آنها انجام دهيم، اظهار داشت: متأسفانه اينجا بايد از اين مسئله گله كنيم چون تقريباً تعهد كرده‌اند كه همه فعاليت‌هاي ايران در بخش هسته‌اي با رضايت كشورهاي غربي بايد باشد.

    جابه‌جا شدن دايره نفوذ قدرت‌ها در منطقه تجلي حماسه حسيني است
محمد‌حسين صفار‌هرندي، وزير اسبق فرهنگ و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در همين همايش با اشاره به تحولات منطقه تصريح كرد: جابه‌جا شدن دايره نفوذ قدرت‌ها در منطقه در واقع همان تجلي حماسه حسيني است؛ اينكه امروز امريكا نمي‌تواند ابرقدرتي خود را در منطقه نشان دهد معنايش تحقق عملي وعده خداوند و حضرت زينب است.  صفارهرندي با بيان اينكه بايد نگاه خود را به عمق جبهه نبرد بيندازيم، اظهار داشت: پس از اين كار ديگر استكبار‌ستيزي تنها در مبارزه با امريكا معنا نمي‌دهد بلكه بايد به سراغ جهاد اكبر و مبارزه با نفس برويم.

    حادثه كربلا نمود اقتدار است
بنابر اين گزارش، احمد توكلي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز در اظهارات كوتاهي با بيان اينكه دين ما دين رأفت و در عين حال دين صلابت نيز هست، گفت: رأفت نسبت به مؤمنين و مستضعفين بايد صورت گيرد و شدت و صلابت نسبت به كفار و ستمگران.
وي با اشاره به اظهارات يكي از سخنرانان همايش مبني بر اينكه اگر در دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات كم‌كاري نمي‌شد، امروز مرز انقلاب ما در كشورهاي امريكاي جنوبي قرار داشت، گفت: من به آقاي هاشمي انتقاد داشتم و امروز انتقادم به ايشان بيشتر شده همچنين به آقاي خاتمي نيز به دليل سكوت در فتنه 88 انتقادات جدي دارم ولي دين ما مي‌گويد در مخالفت با افراد و گروه‌ها از دايره انصاف خارج نشويد.  ‌
‌توكلي اظهار داشت: قدرت‌هاي مادي منشأ اقتدار را قدرت مي‌دانند ولي ما نمود اقتدار را در حادثه كربلا مي‌بينيم و امام خميني(ره) نيز در انقلاب اسلامي نشان دادند كه اقتدار مردم قدرت شاه را شكست داد.
وي در پايان تصريح كرد: منشأ رفتاري كه مقاومت فلسطين و حزب‌الله از خود نشان دادند، اقتدار بود نه قدرت نظامي.

    كسي كه عليه نظام ولي فقيه كارشكني كند منفور ملت خواهد شد
حجت الاسلام محمدزارع فومني، دبيركل حزب مردمي اصلاحات كه يكي از معدود اصلاح‌طلباني بود كه در اين همايش حضور يافته بود، اظهار داشت: من اصلاح‌طلبي هستم كه واهمه ندارم بگويم اصلاح‌طلبم، چراكه سردار اصلاحات امام حسين(ع) است.  فومني ادامه داد: مرگ بر آنهايي كه خواهان دوستي با امريكا هستند چراكه امريكا شيطان است و با دين مخالف است و مي‌خواهد شيعه، اسلام، انقلاب و جمهوري اسلامي نباشد ولي به كوري دشمنان، جمهوري اسلامي همه جا را فتح مي‌كند، همانطور كه در يمن و بحرين صداي آزادي‌خواهي بلند شده است.  وي افزود: ما افتخار مي‌كنيم كه زير سايه ولي فقيه هستيم و شعار ما حماسه سياسي، ديپلماسي خميني است.  فومني در پايان گفت: اصلاح‌طلبي و اصولگرايي ارث پدر كسي نيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار