کد خبر: 683844
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
طي درگيري‌هاي حوثي‌ها و قبايل يمن در منطقه رضمه در استان إب پنج تن از حوثي‌ها و سه تن از افراد قبايل يمن كشته شدند، اين در حالي است كه از سه شنبه شب آتش‌بس موقتي در يمن برقرار شده و حوثي‌ها چادرهاي خود را از خيابان‌هاي صنعا برچيدند.
منابع محلي از درگيري حوثي‌ها با طرفداران عبدالواحد دعام، سرلشكر بازنشسته در منطقه الرضمه در استان «إب» يمن خبر دادند. اين درگيري‌ها زماني آغاز شد كه اين نيروها تلاش مي‌كردند بر كوهي مشرف به شهر مسلط شوند.
 طبق گزارش‌هاي محلي، پسر شيخ دعام هم در اين درگيري‌ها كشته شده است. اين درگيري‌ها زماني در رضمه آغاز شد كه سربازاني از تيپ 55 ارتش يمن پايگاه‌هاي خود در شهر يريم در نزديكي منطقه‌اي كه حوثي‌ها چند روز پيش بدون هيچ مقاومتي كنترل آن را به دست گرفته بودند، در اختيار حوثي‌ها قرار دادند.
منابع محلي اعلام كردند، افراد مسلح قبايل در اين درگيري‌ها دوباره كنترل دژ «انسب» در منطقه رضمه را از دست حوثي‌ها درآوردند. يك منبع از قبايل يمن هم اعلام كرد، كميته ميانجي‌گري قبايل توانسته با اعلام آتش‌بس چند ساعته درگيري‌هاي استان إب را متوقف كند. منابع محلي در منطقه رداع در استان بيضاء اعلام كردند: 10 تن از حوثي‌ها و هفت تن از اعضاي انصار الشريعه وابسته به القاعده در درگيري‌ها كشته شدند.
 همچنين حوثي‌ها روز سه‌شنبه تمامي اردوگاه‌هاي خود را از اطراف شهر صنعا برچيده است. كميته سازماندهي تحصن‌هاي گروه حوثي با اعلام آمادگي خود براي اجراي توافقنامه صلح و مشاركت در بيانيه‌اي از برچيدن چادرهاي باقي مانده تحصن‌كنندگان در اطراف صنعا خبر داد. اين كميته افزود: «اين گام در راستاي اجراي گسترده بندهاي توافق‌نامه صلح، اشاعه روحيه خوش بيني در ميان تمامي يمني‌ها و توجه به فردايي روشن و آينده‌اي همراه با خير و بركت برداشته شد». از طرفي، امريكا كه به خواسته متحدان منطقه‌اي خود به خصوص عربستان سعي داشت تا از مجراي شوراي امنيت سازمان ملل برخي افراد يمني را كه مخالف سياست‌هاي امريكا هستند مورد تحريم قرار دهد با واكنش روسيه مواجه شد.
در جلسه شوراي امنيت كه روز چهارشنبه برگزار شد نماينده روسيه با اشاره به اينكه از نظر حقوقي تصويب هرگونه تحريمي عليه شخصيت‌هاي مورد نظر امريكا در يمن، مخالف و خارج از اصول كار سازمان ملل است گفت كه از نظر سياسي نيز اين مسئله اهميتي ندارد و نبايد در اولويت‌هاي سياسي كشورهاي عضو دائمي شوراي امنيت قرار گيرد به ويژه كه تمام اتهامات ارائه‌شده بي‌اساس است و بايد دلايلي مستند ارائه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار