کد خبر: 683807
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
انتظامي خبر داد
قرار است در اين مورد تحقيق شود تا مشخص گردد كدام رسانه التهاب ايجاد كرده است و كدام يك اين اتفاقات را به موضوعات سياسي ديگر ربط داده‌اند؟
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد از بررسي عملكرد دو خبرگزاري در جلسه هيئت نظارت بر مطبوعات خبر داد و گفت: قرار است در اين مورد تحقيق شود تا مشخص گردد كدام رسانه التهاب ايجاد كرده است و كدام يك اين اتفاقات را به موضوعات سياسي ديگر ربط داده‌اند؟
حسين انتظامي معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه مهمان تلفني برنامه «متن، حاشيه» شبكه سه سيما بود در اين برنامه زنده تلويزيوني درباره عملكرد رسانه‌ها پيرامون مسئله اسيدپاشي صحبت كرد.  در اين برنامه ابتدا گزارشي درباره عملكرد رسانه‌ها پيرامون ماجراي اسيدپاشي‌هاي اخير شهر اصفهان پخش شد و سپس مجري برنامه در ارتباطي تلفني با حسين انتظامي از او پرسيد كه رسانه‌ها چقدر در تشويش اذهان عمومي نقش داشتند؟ و انتظامي پاسخ گفت: اين موضوع از چند زاويه قابل بحث است. نخست اينكه وظيفه رسانه اطلاع‌رساني و آگاهي‌بخشي است. در كارويژه‌هايي كه براي كار رسانه‌اي تعريف شده است، آمده كه رسانه‌ها بايد مخاطرات اجتماعي را مطرح كنند و سواد زيست اجتماعي را بالا ببرند.
مدير مسئول پيشين روزنامه‌هاي جام‌جم و همشهري افزود: از اين جهت درست نيست كه رسانه‌ها به تحولات اجتماعي بي‌تفاوت باشند چون نمايندگي افكار عمومي را بر عهده دارند.  معاون مطبوعاتي دولت يازدهم همچنين گفت: در كشور ما اين ايراد هست كه خيلي از اشكالات را به گردن رسانه‌ها مي‌اندازيم. يك نفر رأي نمي‌آورد، به گردن تيم رسانه‌اي‌اش مي‌اندازد، مردم در برخي مشاركت‌هاي اجتماعي شركت نمي‌كنند، به گردن رسانه‌ها مي‌اندازيم، در واقع رسانه‌ها مرغ عروسي و عزا شده‌اند كه بايد به هر حال سرشان بريده شود.
انتظامي ادامه داد: در بحث روزنامه‌نگاري، بحث روزنامه‌نگاري بحران را داريم كه افراد بايد مهارت داشته باشند. اصلاً يكي از تفاوت‌هاي رسانه حرفه‌اي با رسانه‌هاي آماتور مثل وبلاگ و. .. در اين است كه در رسانه حرفه‌اي افراد حرفه‌اي مشغول فعاليت هستند. كساني كه مهارت كافي و قدرت تحليل بالا دارند و مخصوصاً در مواقع بحران احساساتي نمي‌شوند.  در اين لحظه مجري برنامه به آنچه تشويش اذهان عمومي توسط دو خبرگزاري ناميد، اشاره كرد و نظر انتظامي را درباره عملكرد اين دو رسانه جويا شد و معاون مطبوعاتي وزير ارشاد هم از بررسي اين عملكردها در جلسه هيئت نظارت بر مطبوعات خبر داد و گفت: قرار است در اين مورد تحقيق شود تا مشخص گردد كدام رسانه التهاب ايجاد كرده است و كدام يك اين اتفاقات را به موضوعات سياسي ديگر ربط داده‌اند.
او با بيان اينكه «رسانه‌ها بايد مراقبت كنند كه التهاب به وجود نياورند و بين اتفاقات روابط غيرمنطقي ايجاد نكنند چون اين كار از ويژگي‌هاي رسانه‌هاي زرد است و از مدار فعاليت‌هاي يك رسانه حرفه‌اي خارج مي‌شود» بار ديگر تأكيد كرد: موضوع اين دو رسانه در حال بررسي است و ما نمي‌توانيم شتاب‌زده رفتار كنيم. هيئت نظارت بر مطبوعات فرادستگاهي است و بر عملكرد رسانه‌ها نظارت مي‌كند و وقتي مي‌خواهد موضوعي را بررسي كند، بايد همه جوانب مورد بررسي قرار داده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار