کد خبر: 683803
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
در ادامه جنگ لفظی میان آمریکا و اسرائیل ، یکی از مقامات ارشد دولت اوباما در اظهاراتی نخست وزیر اسرائیل را به باد انتقادات تند گرفت .
 باشگاه خبرنگاران: یک مقام ارشد دولت اوباما در اظهاراتی توهین آمیز بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را فردی حراف ، کوته بین و مرتجع نامید .

جفری گلدبرگ در نشریه "آتلانتیک" نوشت : به تازگی یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن القاب توهین آمیزی را خطاب به نتانیاهو عنوان کرده است که مهم ترین آنها " مرغ صفت " است .

به نوشته این نشریه آمریکایی ، این مقام دولتی آمریکا که نخواست نامش فاش شود لیستی از القاب توهین آمیز را به نخست وزیر اسرائیل نسبت داده که " حراف ، کوته بین ، پرسرو صدا و پوچ ، مرتجع ، گنگ و مبهم ، بداخلاق ، ترشرو و یاغی " تعدادی از این القاب هستند .

این مقام دولتی آمریکا در ادامه اظهارات خود درباره نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعنوان رهبر یکی از هم پیمانان اصلی واشنگتن گفته است : نکته جالب درباره  نتانیاهو این است که وی "جنگ " وحشت دارد . این رفتار وی مانند "مرغ " هاست .

وی همچنین افزود : نکته بد درباره نتانیاهو نیز این است که او حاضر است هر کاری بکند تا به سازش با فلسطینیان و کشورهای عرب سنی در خاورمیانه دست پیدا کند. تنها چیزی که نتانیاهو به آن علاقه دارد این است که از شکست های سیاسی اش فرار کند .

مقام ارشد آمریکایی با اشاره به رهبران پیشین تل آویو اظهارداشت : او نه اسحاق رابین است و نه آریل شارون . اصلا او هیچ شخصیت مهمی نیست .

گفتنی است این اظهارات و جنگ لفظی میان واشنگتن و تل آویو در حالی است که این دو متحد دیرینه بوده و در حمله اخیر  اسرائیل به نوار غزه آمریکا حمایتهای همه جانبه خود را از تل آویو ارائه داده است.

به نوشته نشریه آتلانتیک ، اتحاد میان این دو هم پیمان در شرایطی است که بدلیل اظهارات تند وانتقاد آمیز دو طرف نسبت به یکدیگر روابط میان آمریکا و اسرائیل در آستانه بحران قراردارد .

شایان ذکر است پیشتر نیز یکی دیگر از مقامات آمریکایی درباره هراس ها و هشدارهای تل آویو درباره برنامه هسته ای ایران "نتانیاهو " را رهبری ترسو خوانده بود .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار