کد خبر: 683630
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به آخرين وضعيت سهام عدالت و شايعات پيرامون آن مبني بر لغو طرح واگذاري به مردم تأكيد كرد: ۶۱ شركت به طرح سهام عدالت اختصاص يافته و پيش‌نويس نحوه آزادسازي آن‌تـوسط دولت در حال بـررسي است.
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به آخرين وضعيت سهام عدالت و شايعات پيرامون آن مبني بر لغو طرح واگذاري به مردم تأكيد كرد: ۶۱ شركت به طرح سهام عدالت اختصاص يافته و پيش‌نويس نحوه آزادسازي آن‌تـوسط دولت در حال بـررسي است.
ميرعلي اشرف عبدالله پوري حسيني، رئيس سازمان خصوصي‌سازي در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اين سؤال كه آيا شايعات پيرامون سهام عدالت مبني بر مالكيت دائمي دولت در شركت‌هاي مشمول سهام عدالت صحت دارد يا خير، گفت: قطعاً چنين نيست و هيئت وزيران در اين باره سال 89 مصوبه‌اي داشت مبني بر اينكه تا زمان آزادسازي كامل سهام عدالت و واريز كامل اقساط آن توسط دستگاه‌هاي تخصصي اداره شوند. وي افزود: به دليل عدم اجراي مصوبه دولت قبلي مبني بر مديريت شركت‌هاي مشمول طرح سهام عدالت كه بخشي از آن به مردم واگذار خواهد شد، بازخواست شديم كه چرا اين مصوبه طي چهار سال گذشته اجرا نشده است.
رئيس سازمان خصوصي‌سازي با بيان اينكه اكنون بخشي سهام 61 شركت دولتي به طرح سهام عدالت اختصاص يافته است، گفت: بايد از كانون شركت‌هاي سرمايه‌گذاري سهام عدالت بپرسيم كه چرا با وجود منع قانوني در شركت‌هاي سرمايه‌پذير دخالت و اعمال رأي مي‌كردند. وي افزود: اعمال رأي شركت‌هاي سرمايه‌گذاري سهام عدالت در شركت‌هاي مشمول طرح، خلاف مصوبه هيئت وزيران بود و دولت جديد تنها مصوبه قبلي را اجرا مي‌كند. پوري‌حسيني با اشاره به اينكه كانون شركت‌هاي سرمايه‌گذاري سهام عدالت بايد در سال 89 با مصوبه هيئت وزيران مبني بر اعمال رأي توسط دستگاه‌هاي تخصصي تا پيش از آزادسازي سهام اعتراض مي‌كردند، گفت: اين شركت‌ها در سال 89 هيچ اعتراضي به اين مصوبه نداشتند و اكنون هم با اجراي اين مصوبه اتفاق خاصي نخواهد افتاد.
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي در‌باره آخرين مراحل آزادسازي سهام عدالت گفت: اكنون اتفاق خاصي نسبت به يك ماه گذشته نيفتاده و تنها پيش‌نويس آماده شده توسط وزارت اقتصاد تقديم هيئت دولت شده است و پس از تبديل به لايحه تقديم مجلس شوراي اسلامي براي سير مراحل قانوني خواهد شد. پوري‌حسيني تأكيد كرد: فعلاً اين طرح در مرحله پيش‌نويس است و هنوز به لايحه تبديل نشده و ايجاد صندوق‌هاي قابل معامله بورسي هم يكي از گزينه‌هاي پيش‌رو است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه مزايده دو باشگاه پرطرفدار ورزشي از جمله استقلال و پرسپوليس سرانجام به كجا رسيد، گفت: طبق وعده، آذرماه اين دو باشگاه ورزشي را آگهي خواهيم كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار