کد خبر: 683628
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
استخدام‌ها بر اساس آزمون و بومي مي‌شوند
جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني با اعلام جزئيات جديد دستورالعمل استخدام در دستگاه‌هاي دولتي و تشريح دستورالعمل نحوه جذب و استخدام در دستگاه‌هاي اجرايي تأكيد كرد:استخدام‌هاي رسمي و پيماني هر سال در دو مقطع شش ماهه، فقط از طريق نشر آگهي و... انجام مي‌شود.
جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني با اعلام جزئيات جديد دستورالعمل استخدام در دستگاه‌هاي دولتي و تشريح دستورالعمل نحوه جذب و استخدام در دستگاه‌هاي اجرايي تأكيد كرد:استخدام‌هاي رسمي و پيماني هر سال در دو مقطع شش ماهه، فقط از طريق نشر آگهي و... انجام مي‌شود.
به گزارش «جوان»، محمود عسكري آزاد گفت: با توجه به سؤال متقاضيان استخدام در دستگاه‌هاي اجرايي و تكليف مقام معظم رهبري در خصوص استخدام براساس عدالت و با استناد به قانون مديريت خدمات كشوري، آيين نامه را به تصويب شوراي توسعه مديريت رسانديم كه به دستگاه‌ها ابلاغ شده است. جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني افزود: در چارچوب جديد، پيش‌بيني شده كه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي عهده‌دار اين كار باشد و هر سال در دو مقطع شش ماهه در ارديبهشت و آبان‌ماه آزمون استخدامي برگزار كند. وي گفت: هر سال براساس مجوزهايي كه به دستگاه‌ها داده مي‌شود، متناسب با مشاغل و محل جغرافيايي ميزان استخدام‌هايي كه مي‌خواهد صورت گيرد از طريق سامانه الكترونيكي به اطلاع عموم مردم مي‌رسد. در اين مدت نيازهاي استخدامي، مشخص و اعتبارسنجي و امتحانات در دو مرحله انجام مي‌شود. جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني گفت: افراد سه فرصت براساس يك مرحله آزمون در اختيار دارند و شايد متقاضي در مرحله اول استخدام شود، در غير اين صورت همان آزمون براي دو سال اعتبار دارد و بنا به نياز دستگاهي استخدام مي‌شود و نياز به امتحان مجدد ندارد. متقاضي استخدام با يك امتحان تا مدت دو سال شانس پذيرش در يك دستگاه دولتي را دارد.
عسكري‌آزاد گفت: همچنين براي راحتي متقاضيان يك خوشه شغلي در نظر گرفته مي‌شود كه فرد مي‌تواند در آن خوشه شغلي امتحان دهد، به طور مثال يك فرد در خوشه رشته‌هاي مديريت، حسابداري و كشاورزي متناسب با شغل پيشنهادي در آزمون شركت كرده كه در صورت قبولي در دستگاه مورد نظر پذيرفته مي‌شود. افراد نياز نيست براي هر دستگاه در امتحانات مكرر شركت كنند.
وي تشريح كرد: استخدام افراد بومي و كساني كه در شهرستان‌ها متولد شده‌اند يا حداقل چهار سال در آن شهرستان اقامت داشته‌اند يا فرزندان كارمنداني كه پدرشان در آن منطقه خدمت مي‌كند، از ديگر مزيت‌هاي پيش‌بيني شده در دستورالعمل نحوه جذب و استخدام در دستگاه‌هاي اجرايي است.
عسكري آزاد گفت: ضريب نمره امتحان افراد بومي 4/1 است و 40 درصد به آنها امتياز داده مي‌شود و اگر در سطح استان بخواهند استخدام شوند، ضريب امتحان آنها 2/1 است. وي افزود: در برخي مناطق محروم و كمتر‌توسعه‌يافته متناسب با درخواست دستگاه‌ها تا 100 درصد افراد بومي جذب مي‌شوند و افراد در همان جا استخدام مي‌شوند و خدمت مي‌كنند و مشكل جذب نيروي در اين مناطق رفع مي‌شود. جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني گفت: امتحانات شامل مراحل عمومي و تخصصي و دروس عمومي نيز شامل ادبيات فارسي، هوش و انگليسي است. نمره دروس عمومي 40‌درصد و دروس تخصصي 60 درصد آزمون را تشكيل مي‌دهد. مرحله بعد از امتحان، مصاحبه تخصصي و مصاحبه تشخيص مباحث رفتاري و سپس مرحله گزينش و بعد از آن هم استخدام فرد در دستگاه دولتي است. عسكري آزاد گفت: دستورالعمل ساماندهي نيروي انساني دستگاه‌هاي دولتي در جلسه چهارشنبه شوراي عالي اداري به طور كامل و قطعي تصويب و ابلاغ مي‌شود، تا منابع انساني ساماندهي شود. در حال حاضر مدارك تحصيلي و تخصص افراد با نياز دستگاه‌هاي اجرايي متناسب نيست. وي گفت: از طرفي برخي دستگاه‌ها، نيروي مازاد و برخي كمبود دارند و در برخي مناطق و مشاغل نيز مازاد و كمبود وجود دارد. آيين نامه مربوط را معاونت توسعه تنظيم و به شوراي عالي اداري ارجاع و براي تصويب ارائه كرده است تا برنامه‌ريزي نيروي انساني ساماندهي شود.
وي افزود: سال‌هاي گذشته برخي دستگاه‌ها تعداد استخدام در سطح ديپلم و پايين‌تر داشته‌اند و برخي دستگاه‌ها در سطوح ستادي‌شان بيش از 50 درصد مازاد نيرو دارند و از طرف ديگر نيازهاي تخصصي دستگاه‌ها برآورده نشده است.
عسكري آزاد گفت: اين استخدام‌ها براساس مجوزهاي موردي يا برخي مجوزها بوده كه بعداً مجلس آن را لغو كرده اما استخدام آن صورت گرفته است. به هر حال در دو برنامه چهارم و پنجم نزديك به 894 هزار نفر نيرو به كار گرفته شده كه برخي شرايط احراز براي اين مشاغل را نداشته‌اند. اين مقام مسئول گفت: كل كاركنان شامل نظامي، كشوري و لشكري و نهادها 3‌ميليون و 960‌‌هزار نفر هستند كه از اين ميزان، مجموع نيروي سازمان و دستگاه‌ها و نهادهاي دولتي 2‌‌ميليون‌و‌300‌هزار نفر هستند. وي افزود: در برنامه‌هاي چهارم و پنجم حدود 900‌‌هزار استخدام داشتيم و حدود 600‌هزار نفر از خدمت خارج يا بازنشسته شده يا خروج خدمت طبيعي داشته‌اند. با اين حساب قدر مطلق استخدام‌ها نسبت به خروجي‌ها حدود 300‌هزار نفر يعني 14‌درصد است.
جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني با بيان اينكه سالانه حدود 50 هزار نفر بازنشسته و از خدمت خارج مي‌شوند، اضافه كرد: پيش‌بيني شده استخدام‌ها محدود شود و ميزان استخدام در مقابل خروجي‌ها 12‌هزار نفر در سال است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
0
0
با سلام
بابا یک فکری هم برای این نیروهای قراردادی سازمانها که برخی از آنها 20 سال سابقه دارند و تمام جوانی شان را صرف کار کرده و الان پیر شدن اند بکنید .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار