کد خبر: 683486
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح کرد:
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تکمیل فاز 12 پارس جنوبی از بعد داخلی و بین الملل برای کشور حائز اهمیت است.
جوان‌آنلاين: حسین دهدشتی در گفتگو با «جوان‌آنلاين» در تکمیل فاز 12 پارس جنوبی اظهار کرد: تکمیل فاز دوم پارس جنوبی از دو جنبه حائز اهمیت است كه جنبه نخست آن در زمینه تولید گاز داخل است که با توجه به قطعی گاز سال گذشته تکمیل این فاز می تواند مشکل کشور را در زمینه تولید گاز به خصوص در فصل سرما برطرف نماید چرا كه سبب افزايش 30 درصدي توليد گاز كشور مي شود.


نماینده مردم آبادان در مجلس اضافه کرد: ریاست دوره ای ایران بر اوپک گازی و همچنین وجود فاز 12 در میادین مشترک تکمیل این فاز در بعد بین المللی را نیز برای جمهوری اسلامی ایران تاثیرگذار خواهد کرد.


دهدشتی ادامه داد: مشکل اصلی این پروژه در گذشته راه اندازی بخش پالایشگاه خشکی است که بر خلاف ساخت و راه اندازی سکو و خطوط لوله دریایی از پیشرفت متناسب با بخش فراساحلی برخوردار نبود.


وی ادامه داد: خوشبختانه متخصصان صنعت نفت کشور مشکلات این بخش را نیز با استفاده از دانش بومی کشور برطرف کردند.


نماینده مردم آبادان در مجلس حل مشکل پیمانکاران را نیز در این زمینه موثر دانست و گفت: مشکل پیمانکاران این حوزه نیز با کمک دولت برطرف شد تا این فاز که بزرگترین فاز پارس جنوبی است تکمیل شود.


دهدشتی در پایان تکمیل این فاز را برای بهبود وضعیت معیشت مردم جنوب کشور موثر دانست و گفت: با تکمیل این فاز با توجه گستردگی آن مشکل اشتغال و معیشت بسیاری از مردم حل خواهد شد و در زمینه صادرات هم بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.


گفتنی است بزرگترین فاز میادین مشترک جنوب کشور در پارس جنوبی تحت عنوان فاز 12 بزودی تکمیل خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار