کد خبر: 683386
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
گري لوئيس هماهنگ‌كننده مقيم سازمان ملل در پاسخ به «جوان»:
گـري لـوئيس، هـمـاهـنگ‌كـننده مقيـم سازمـان ملل گـفت: تحـريـم‌هـا اثـرات منفـي روي آموزش، مصرف مـوادغـذايي و آب و هـوا در ايـران داشته و سازمـان مـلل از اين بابـت متـأسف است.
گـري لـوئيس، هـمـاهـنگ‌كـننده  مقيـم سازمـان ملل گـفت: تحـريـم‌هـا اثـرات منفـي روي آموزش، مصرف مـوادغـذايي و آب و هـوا در ايـران داشته و سازمـان مـلل از اين بابـت متـأسف است.
 به گزارش «جوان»، نماينده سازمان ملل در ايران در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» مبني اينكه آمارهاي بانك مركزي نشان از كوچك شدن سبد غذايي خانوارهاي ايراني و كاهش ايجاد اشتغال بعد از تحريم‌ها دارد و آيا اين اقدام خلاف قوانين سازمان ملل و عملي غير‌بشردوستانه است، افزود: 15 كشور عضو شوراي امنيت هستند و آنها تحريم‌ها را ايجاد كردند.
وي با بيان اينكه ما سعي مي‌كنيم اثرات منفي تحريم‌ها را كاهش دهيم، ادامه داد: سازمان ملل و ما شخصاً پيشنهاد كرديم كه دولت ايران ميزان اثرات تحريم‌ها را اعلام كند اين در حالي است كه دبير‌كل سازمان ملل تأسف خود را براي اثرات تحريم بر كشورها اعلام كرده و تحريم‌ها عليه ايران به ويژه در حوزه آموزش، كيفيت هوا و سبد غذايي مردم اثراتي داشته كه نادرست است.
هماهنگ‌كننده مقيم سازمان ملل متحد در ادامه با اشاره به اينكه سازمان ملل 18 كنوانسيون در مبارزه با تروريسم دارد، گفت: از آنجايي كه تعريف دقيقي در مورد تروريسم در جامعه بين‌المللي وجود ندارد ما تلاش كرده‌ايم كه ساز و كارهايي را براي مبارزه با اين موضوع ايجاد و از طريق آن با تروريسم مبارزه كنيم.
وي با تأكيد بر اينكه مراقبت بهداشت اوليه در ايران قوي است و مي‌تواند به خوبي در پيشگيري از بيماري‌ها عمل كند، گفت: بيماري‌هاي غير‌واگير همچون قند، ديابت و بيماري‌هاي قلبي و عروقي به دليل نوع سبك زندگي ايرانيان نگران‌كننده شده است كه لازم است به اين موضوعات توجه شود.
وي در رابطه با وضعيت پناهندگان اظهار داشت: ايران اقدامات خوبي در رابطه با پناهندگان، رعايت بهداشت و درآمدزايي آنها انجام داده است به طوري كه در حال حاضر 900 هزار پناهنده در ايران ثبت‌نام شده‌اندكه بيشتر آنها افغاني و بخش ديگري هم عراقي هستند.
 نماينده برنامه جهاني غذا نيز در توضيح سؤال خبرنگار «جوان» گفت: ۸۰۵ ميليون نفر در جهان از گرسنگي رنج مي‌برند و سازمان ملل سالانه براي ۹۰ ميليون نفر امداد غذايي ارسال مي‌كند، با اين حال خوشبختانه امنيت غذايي در ايران حاد نيست و نيازي به كمك‌هاي بين‌المللي ندارد و امداد غذايي در ايران عمدتاً به پناهندگان افغاني كه در اين كشور ساكن هستند ارسال مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه براي امداد غذايي به سوريه هفته‌اي ۳۵ ميليون دلار نياز داريم، گفت: به دليل محدوديت‌هاي مالي ماه قبل مجبور به نصف كردن جيره غذايي 6 ميليون آواره و پناهجو سوريه‌اي شديم.
همچنين در اين نشست نماينده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرايم سازمان ملل در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار «جوان» مبني بر ارزيابي عملكرد ايران در مقابله با مواد مخدر و تروريسم گفت: سازمان ملل تلاش دارد همكاري‌هاي خود را با ايران براي مبارزه با مواد مخدر افزايش دهد. ويك بو وات گفت: ايران قرباني مبارزه با قاچاق مواد مخدر است، با اين حال سالانه ۵۰۰ تن مواد در ايران كشف مي‌شود كه نشان‌دهنده‌ اين است كه ايران با باندهاي تبهكار و جرائم سازمان يافته به خوبي مقابله مي‌كند. علاوه بر اين چون مواد مخدر يكي از منابع اصلي تروريسم است، مبارزه ايران نقش مؤثري در مقابله با تروريسم دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار