کد خبر: 683281
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
با برگزاری همایش"سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری کلان شهر اراک"
شهرداری و شورای اسلامی ‏کلانشهر اراک با برگزاری همایش تخصصی "سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری کلان شهر اراک" و دعوت از سرمایه گذاران ‏بومی، ملی و کشوری، با ارائه یک بسته سرمایه گذاری به معرفی پروژه های اراک در این حوزه پرداختند ، تا با ایجاد یک تعامل دو سویه میان شهرداری و سرمایه گذاران، ‏خدمات ارزنده ای به شهروندان ارائه و گامی در توسعه و عمران شهری بردارند. ‏
فاطمه قاسمی

یکی از مهمترین عوامل اقتصادی میزان سرمایه گذاری در اقتصاد کشورها میباشد. جلب سرمایه گذار راهی برای تسریع حرکت اقتصادی به سوی توسعه وایجاد اشتغال است و میتواند به عنوان اهرمی برای شتاب توسعه و رشد اقتصادی به کار گرفته شود.انجام سرمایه گذاری هدفی است که کلیه استانها از مدتها آنرا دنبال میکنند تا به این طریق بر مشکلات اقتصادی، تولید، اشتغال ، فرار نیروی کار و بیکاری غلبه یابند.

برگزاری همایش های جذب سرمایه در شهرها وتعامل دانشگاه و مراکز علمی وسایر دستگاههای اجرایی فرصت مناسبی جهت جذب سرمایه گذار های بومی وافراد سرمایه گذار در شهرها میباشد. کلانشهر اراک با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و وجود صنایع مادر وانبوهی از شرکت ها وکارخانه های صنعتی وتولیدی بستری مناسب را برای این نوع سرمایه گذاری ها فراهم نموده است. در همین راستا شهرداری و شورای اسلامی ‏کلانشهر اراک با برگزاری همایش تخصصی "سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری کلان شهر اراک" و دعوت از سرمایه گذاران ‏بومی، ملی و کشوری، با ارائه یک بسته سرمایه گذاری به معرفی پروژه های اراک در این حوزه پرداختند ، تا با ایجاد یک تعامل دو سویه میان شهرداری و سرمایه گذاران، ‏خدمات ارزنده ای به شهروندان ارائه و گامی در توسعه و عمران شهری بردارند.

***‏

در هفته گذشته همایش"سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری کلان شهر اراک" با محورهایی از جمله سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری موجود، امکان‌سنجی مشارکت بخش خصوصی، رویکردهای مدیریت شهری در پروژه‌های سرمایه‌گذاری و... در اراک برگزار شد.

محمدحسین مقیمی استانداراستان مرکزی در همایش استانی سرمایه‌گذاری کلان‌شهر اراک با بیان اینکه توسعه نیازمند منابع مالی و نیروی انسانی است، اظهار داشت: امروزه در بخش نیروی انسانی از امکانات وسیع برخورداریم و نیروهای تربیت شده خوبی در دانشگاه‌ها و مشاوران و طراحان و پیمانکاران کارآزموده‌ای در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: منابع مالی مورد نیاز توسعه نیز به صورت پراکنده در دست افراد و آحاد مردم جامعه است که باید این منابع مالی به سمت سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان در راستای توسعه شهر جهت‌دهی شوند.

استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت شتاب بیشتر قطار توسعه استان، تحقق این امر را در سایه جلب مشارکت سرمایه‌گذاران میسر دانست و اظهار کرد: شتاب قطار توسعه استان و رسیدن به دیگر شهرهای توسعه یافته کشور عمل به تکلیف و وظایف است.

مقیمی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اراک از ابتدای آغاز به کار خود با قدرت تمام توسعه شهر اراک را پذیرفته و تلاش بر توسعه شهر را در دستور کار قرار داده است

وی با اشاره به آمادگی اراک برای جذب سرمایه گذار خاطرنشان کرد: مدیران استان مرکزی نیز در همین راستا در حال حرکت هستند و تلاش می‌کنند تا زمینه را برای فعالیت توسعه‌گران فراهم کنند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه مدیران استان عزم بر حمایت از سرمایه‌گذاران و برنامه‌های توسعه‌ای دارند، افزود: تسهیل در انجام امور و همکاری با سرمایه‌گذاران از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مدیران است.

وی با تاکید بر ضرورت رفع نواقص در فعالیت‌ها و ابراز نارضایتی از طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها و تقاضاهایی که می‌تواند سه روزه انجام شود و 30 روزه انجام می‌شود، ادامه داد: این عقب افتادن روند بررسی باعث به وجود آمدن ناامنی در سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: رونق اقتصادی، پویایی صنعت و ایجاد اشتغال پایدار رویکرد دولت است و با توجه به شرایط موجود در استان برای اشتغالزایی و درآمد پایدار نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه شراکت یعنی طرفین در سود و زیان شریک هستند، گفت: سرمایه‌گذار، شهرداری و شورای شهر باید به این نکته توجه کنند که نمی‌توان در مواقعی که منافع ایجاب می‌کند به عنوان شریک حضور داشته باشیم، باید در مواقع زیان نیز در کنار هم و از هم حمایت کنند.

مقیمی توسعه شهر را نیازمند سیاست‌گذاری و برنامه جامع دانست و ابراز خرسندی کرد در استان مرکزی و دیگر شهرهای کشور افراد صاحب نظر زیادی برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری وجود دارد که می‌توان از ظرفیت آنها بهره برد.

هوا و زمین را نفروشید

در این همایش محمدابراهیم عباسی شهردار اراک نیز گفت: شهرهای کشور در سنوات گذشته با عوارض محدودی که اخذ می‌کردند و کمک‌های وسیع دولتی اداره می‌شدند، ولی در دهه 60 کمک‌های دولتی قطع شد و شهرداری‌هابه خودکفا دست یافتند.

وی افزود: در دهه اخیر برای اداره شهرها نهضتی تحت عنوان تغییر کاربری فضاهای عمومی، به راه افتاد، طرحی که پول نصیب شهرداری‌ها می‌کرد و موجب درآمدزایی برای شهرداری‌های می‌شد، ولی متأسفانه شهرداری‌ها وارد حوزه فضا فروشی و ارتفاع فروشی شدند که این اقدام تا جایی ادامه یافت که اکنون 600 هزار نفر در هر هکتار از شهرهای کشور سکونت می‌کنند.

شهردار اراک اظهار کرد: شهرداری‌ها باید به جای فروش هوا و زمین به دنبال کسب درآمد اساسی برای اداره شهر و توسعه آبادانی شهر باشند.

عباسی با اشاره به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری گفت: این همایش به منظور کسب درآمد و اخذ مشارکت سرمایه‌گذاران و تغییر شرایط فعلی و ایجاد بستر حضور سرمایه‌گذار در اراک برگزار شده است.

وی تاکید کرد: باید در مسیر بهبود شهر اراک از پتانسیل‌ها و سرمایه‌های خرد و کلان استان و همچنین ظرفیت شهروندانی که تمایل به همکاری دارند، استفاده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار