کد خبر: 683002
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت کارآفرینی به ویژگی‌های اصلی کارآفرینان اشاره کرد و افزود: دولت و بنگاه‌های غیر دولتی باید برنامه‌های خود را برای ارتقا کارآفرینی با اجرا برسانند.
فارس: اولین همایش کارآفرینی و نوآوری استراتژیک صبح امروز در محل دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه این همایش محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت با اشاره به اهمیت کارآفرینی در کشور به تشریح برخی از صفات کارآفرینان پرداخت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتن ایده و فکر نوآورانه، خلاقیت و عدم رضایت به وضع موجود و تلاش برای یافتن راه‌های بستر را از جمله صفات عمده کارآفرینان ذکر کرد و افزود: ورود به ا مور مخاطره‌آمیز و استفاده حداکثری از فرصت‌ها در داشتن اندیشه رشد و ارتقا از دیگر این صفات محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کارآفرینان به جای داشتن امکانات همواره به دنبال خلق امکانات هستند و برای تربیت افراد کارآفرین این اقدام باید از کودکی آغاز شود و با واگذار مسئولیت‌ها در محیط خانواده و تحصیل این کار باید انجام شود.

نعمت‌زاده ارائه دوره‌های آموزش کارآفرینی در مراکز آموزش عالی را اقدام موثری در توسعه کارآفرینی عنوان کرد و افزود: این کار باید با جدیت بیشتری انجام شود و کارآفرینی به عنوان واحد اجباری در همه رشته‌های تحصیلی دانشگاهی گنجانده شود.

وی با ارائه مثالی در این باره به برگزاری دوره‌های شش ماهه کارآفرینی برای 400 نفر از دانشجویان رشته‌های مهندسی در دوران خدمتش در وزارت نفت اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره‌ها آن چنان موفقیت‌آمیز بود که فارغ‌التحصیلان توانستند، بعد از اتمام دوره همگی دارای شغل و تحصیل شوند، لذا دولت و بنگاه‌های بزرگ غیر دولتی باید برای ارتقای توان کارآفرینی برنامه داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این وزارتخانه با ایجاد زیرساخت‌ها در استان‌های مختلف از قبیل ایجاد شرکت‌های فناوری تشکیل مجتمع‌های فناوری اطلاعات، ایجاد مراکز کسب و کار و حمایت مالی از صنایع نوین و دانش‌بنیان در این راستا گام برداشته است.

وی همچنین به ارائه دوره‌های کارآفرینی و کارآموزی باهمکاری وزارت علوم و وزارت کار اشاره کرد و گفت: درصددیم با ایجاد روحیه کارآفرینی در جوانان سهمی در این بخش ایفا کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار