کد خبر: 682981
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
نصرالله:
دبیرکل حزب‌الله لبنان در نخستین شب محرم الحرام امسال (۱۴۳۶ هـ.ق) سخنرانی و بر لزوم هشیاری لبنانی‌ها در قبال طرح‌های فتنه علیه مردم این کشور تاکید کرد.
جوان آنلاين: سید حسن نصرالله در اولین شب محرم الحرام امسال نیز سخنرانی کرد. این سخنرانی مانند سال گذشته در مجتمع سید الشهدا -علیه السلام- در منطقه الرویس در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد که دبیر کل حزب‌الله در آن درباره طرح خطرناک تروریست‌ها برای شرق و شمال لبنان هشدار داد.

نصرالله در اولین شب ماه محرم ضمن دعوت لبنانی‌ها به مشارکت مستقیم مردم در محافل و مراسم عاشورایی و عدم اکتفا به مشاهده تلویزیونی مراسم‌ها، هشدار داد که برای طرابلس و شمال لبنان طراحی‌های خطرناکی شده بود.

پس از درگیری‌های یک ماه اخیر در شرق لبنان وغرب سوریه که گروهک‌های مسلح بخصوص جبهة النصره شکست‌های سختی از حزب الله و ارتش لبنان خوردند و این درگیری‌ها هنوز نیز ادامه دارد، نصرالله در اولین شب محرم (۱۴۳۶ هـ.ق) با بیان اینکه «آنچه در شمال لبنان بویژه طرابلس رخ می‌دهد در راستای آن چیزی است که در منطقه رخ می‌دهد و فتنه‌ای خطرناک است» گفت: طرح فتنه خطرناک و بزرگی برای طرابلس و شمال لبنان تدارک دیده شده بود.

نصرالله افزود: از خدا می‌خواهیم که مسئولان و فرماندهان نظامی و سیاسی و امنیتی را در مقابله با خطر فتنه‌ای که خواستند علیه ما ایجاد کنند، کمک کند.

وی قبل از این سخنان در خصوص موضوع امنیتی کشور لبنان گفت: سال گذشته نوعی تهدیدات امنیتی در مراسم عاشورایی وجود داشت و امسال نیز این تهدیدات وجود دارد و نمی‌توان حقیقت را به مردم نگفت.

نصرالله تصریح کرد: همکاری و فراهم کردن زمینه موفقیت تدابیر امنیتی ارتش و مسئولان وظیفه همگان است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: سفر به کربلا و زیارت امام حسین -علیه‌السلام- از نزدیک در این شب‌ها اجر زیادی نزد خداوند دارد.

نصرالله در پایان نیز هشدار داد و تأکید کرد که برخی گروه های تکفیری تهدیدات خود را برای هدف قرار دادن مجالس امام حسین -علیه السلام- آغاز کرده‌اند ولی باید بدانند که این تهدیدات تأثیری ندارد و هیچ خطری میان ما و امام حسین -علیه‌السلام- فاصله‌ای ایجاد نمی کند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار