کد خبر: 682940
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
نیروهای نظامی ارتش عراق بعد از تصرف کامل منطقه جرف الصخر هم اکنون در این منطقه راهبردی در حال پاکسازی منازل و خیابان ها از وجود گروه های تروریستی است.
 تسنیم: ارتش عراق بعد از تصرف کامل منطقه جرف الصخر در حال پاکسازی کامل این منطقه از حضور گروه های تروریستی است و در مرکز منطقه عامریه فلوجه وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری الشرق الاوسط، نیروهای نظامی ارتش عراق بعد از تصرف کامل منطقه جرف الصخر هم اکنون در این منطقه راهبردی در حال پاکسازی منازل و خیابان ها از وجود گروه های تروریستی است.

از شهر فلوجه در غرب بغداد هم خبر می رسد نیروهای نظامی وابسته به ارتش عراق بعد از هلاکت بسیاری از نیروهای تروریستی در شهر فلوجه به مرکز عامریه فلوجه که محل استقرار گروه های تروریستی داعش بوده رسیده و هم اکنون در مرکز این منطقه درحال گشت زنی و پاکسازی این منطقه است .

منابع خبری در این باره اعلام کردند: بعد از گذشت چندین ماه سرانجام نیروهای دولتی ارتش عراق موفق شدند پرچم دولت عراق را بر فراز ساختمان های اداری و دولتی در منطقه جرف الصخر و منطقه الرویعیه و الفاضلیه که در نزدیک آن است برافرازد.

الشرق الاوسط دربخش دیگری از این خبر می افزاید: منابع امنیتی عراقی در این باره توضیح دادند، نیروهای ارتش با کمک نیروهای مسلح محلی و با همکاری و هماهنگی یکدیگر موفق شدند منطقه جرف الصخر و منطقه الرویعیه را بعد از درگیری شدید با گروه های تروریستی داعشی آزاد و از تصرف گروه های تروریستی پاکسازی کنند.

سرتیپ عبد الکریم خلف سخنگوی وزارت کشور عراق هم در این رابطه اعلام کرد: منطقه جرف الصخر یک منطقه بسیار مهم و راهبردی است خواه در تصرف گروه های داعشی باشد و خواه به دست دولت عراق بیفتد این منطقه بسیار حساس است از این رو نیروهای امنیتی عراقی توانستند این منطقه را بعد از یک درگیری بسیار شدید آزاد سازند .

وی افزود: حساسیت این منطقه یعنی جرف الصخر به این دلیل است که از یک سو به فرودگاه بغداد و از سوی دیگر به فرات میانی و در نهایت به دلیل نزدیکی به کربلای معلی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

80 عضو داعش تسلیم نیروهای امنیتی عراق شدند

در دومین روز پاکسازی منطقه راهبردی جرف الصخر بیش از 80 عضو تروریست داعش خود را تسلیم نیروهای نظامی ارتش عراق کردند و 4 تروریست دیگر هم توسط ارتش عراق دستگیر شدند.

از سوی دیگر منابع نظامی عراقی از فرار تروریست های وابسته به داعش از مناطق مسکونی شهر موصل خبردادند.

این منابع امنیتی عراقی در این باره افزودند: گروه‌های تروریستی وابسته به داعش به دلیل حملات گسترده نیروهای دولتی عراق به پایگاه های محل استقرار آنها در شهر موصل هم اکنون از بخش های وسیعی از این شهر که مرکز استان صلاح الدین است در حال فرار هستند.

براساس اطلاعات رسیده از داخل شهر موصل در پی حملات بی امان جنگنده‌های ارتش عراق به پایگاه‌های داعش در این شهر بخش‌های وسیعی از مناطق تحت تصرف داعش تخلیه شده و بیمارستان‌های موصل مملو از اجساد اعضای تروریست داعشی است.‎

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار