کد خبر: 682898
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
برنامه‌هاي پنجمين جشنواره فيلم عمار تشريح شد
وحيد جليلي در نشست خبري پنجمين جشنواره عمار گفت: ما با سينمايي كه مي‌گويد در ايران نابساماني است و مناظر انساني وجود ندارد به شدت مخالفيم. سينماي سياه‌نما و خنثي دو روي يك سكه هستند كه ما با هر دو مخالفيم.
مصطفي شاه‌كرمي
وحيد جليلي در نشست خبري پنجمين جشنواره عمار گفت: ما با سينمايي كه مي‌گويد در ايران نابساماني است و مناظر انساني وجود ندارد به شدت مخالفيم. سينماي سياه‌نما و خنثي دو روي يك سكه هستند كه ما با هر دو مخالفيم.
اولين نشست مطبوعاتي پنجمين جشنواره فيلم مردمي عمار صبح ديروز در دبيرخانه دائمي اين جشنواره برگزار شد. در اين نشست وحيد جليلي، عضو شوراي سياستگذاري جشنواره فيلم عمار گفت: سينماي ايران در مسير تكامل خود بايد از مناظر هنر و سرگرمي و رسانه عبور كند تا همه اين موارد را داشته باشد و به يك سينماي كامل تبديل شود. سال‌هاي زيادي عده‌‌اي با نيت‌هاي خوب و دلسوزانه و بعضي هم با نيات ديگر بر جنبه هنري سينما در ايران تأكيد مي‌كردند تا اين نگاه به افراط كشيده شد و سينماي ايران را از اجزاي ديگر آن دور ‌كرد كه مهم‌ترين آن نگاه به مخاطب عام است. وحيد جليلي درباره تفاوت جشنواره مقاومت و عمار گفت: مهم اين است كه هر جشنواره امتيازات خود را حفظ كند و ما تلاش مي‌كنيم در رسالت خود باقي بمانيم. ما بيشتر يك جشنواره اكران هستيم و در حين اينكه قلمرو موضوعي داريم اما اكران مهم‌ترين بخش جشنواره عمار است. البته شباهت‌هايي بين جشنواره عمار و ديگر جشنواره‌ها وجود دارد كه عمار نسبت به ديگر جشنواره‌ها ويژگي‌هاي خود را حفظ مي‌كند.
وي در ادامه افزود: ما در گذشته بخشي از سينماي ايران را داشتيم كه وجود داشتند اما حضور نداشتند. امروز ديده مي‌شود كه صدها فيلمساز حزب‌اللهي در قاب عمار به تصوير كشيده مي‌شوند اما قواره قناس رسانه كشور اجازه ضريب گرفتن اينها را نمي‌دهد. در تمام استان‌هاي كشور چنين حركتي شكل گرفته و جشنواره عمار ظرفيت مردمي را به سمت سينما كشيده است. در ادامه اين نشست نادر طالب‌زاده، دبير پنجمين جشنواره فيلم بين‌المللي عمار طي سخناني عنوان كرد: ما به پنجمين جشنواره عمار خيلي اميد داريم و آثار طي اين 20 روز فعاليت جشنواره خوب بوده است. نگاه دوري كه بايد به اين موضوع داشت اين است كه موضوع اصلي عمار درباره كساني است كه دغدغه حمايت از انقلاب را دارند. ما جشنواره‌هاي بسيار خوبي در ايران داريم ولي اينكه يك جشنواره دغدغه اصلي‌اش به دست آوردن فيلمسازان انقلابي باشد كه آموزش ديده‌ باشند بسيار مهم است، لذا از اين جهت جشنواره عمار ملي است.
وي در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به ويژگي‌هاي مختلف جشنواره مردمي فيلم عمار گفت: يكي ديگر از ويژگي‌هاي جشنواره عمار توسعه تربيت نيروهاي داستاني‌ساز است كه امسال نيز ما پنج اثر داستاني در جشنواره داريم كه با حمايت جشنواره فيلم عمار ساخته شده است. كشف استعدادها و تربيت اين افراد بسيار مهم است كه طي كلاس‌هاي فشرده و منظم سؤالات خود را مطرح كنند. اميدوارم در سال‌هاي آينده شاهد توسعه جشنواره عمار باشيم. ما براي تبيين هنري اتفاقاتي كه براي ما و جهان رخ داده نياز به تبليغ داريم. ايران كشوري هنرمند و مبتكر است كه اينها بايد تربيت شوند و به جايي برسيم كه روايت‌ها را تبيين كنيم. اگر ما فيلم بين‌المللي بسازيم، موفق خواهيم بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار