کد خبر: 682855
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
واكنش جعفري نسبت به آمار وزرات علوم درباره بورسيه‌هاي غيرقانوني
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: متاسفانه با ارائه آمارهاي ناصحيح يك تخلف يك درصدي را بسيار بزرگ‌نمايي كردند تا موجبات بدبيني و تبعيض در جامعه را فراهم كنند، در حالي كه اكنون آماري كه از سوي وزارت علوم ارائه شده خلاف آن چيزي كه تاكنون مطرح مي‌كردند
يك تخلف يك درصدي را بزرگ‌نمايي كردند تا موجبات بدبيني و تبعيض در جامعه را فراهم كنند

جوان‌آنلاين: قاسم جعفري، سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به نتیجه بررسی وضعیت بورسیه‌های تحصیلی اظهار داشت: برخي از رسانه‌ها در خصوص موضوع بورسيه‌هاي غيرقانوني با بزرگ‌نمايي جلوه دادند و اين مسئله را قبل از استیضاح فرجی‌دانا، وزیر پیشین علوم مطرح كردند. کمیسیون آموزش مجلس نيز به دليل حساسيت اين موضوع، کمیته‌ای جهت پیگیری آن تشکیل داد تا واقعیت مورد بررسي قرار گيرد.

وي افزود: اكنون طبق گزارش وزارت علوم درباره نتیجه بررسی وضعیت بورسیه‌های تحصیلی از تعداد ۳۷۷۲ نفر بورسیه شده بین سال‌های ۸۸ تا ۹۲، بورسیه ۵۰۸ نفر لغو شده اما با پرداخت هزینه مجاز به ادامه تحصیل هستند و فقط از تحصیل ۳۶ نفر جلوگیری می‌شود.

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: بر اساس اطلاعيه‌ي وزارت علوم بورسیه تبدیل به داخل ۸۴۰ نفر لغو و هزینه‌های پرداختی از ۵۰۸ بورسیه پس گرفته می‌شود و از اين رو فقط از تحصیل ۳۶ نفر جلوگیری می‌شود.

جعفري ادامه داد: کمیته بررسی این پرونده با جدیت بر عملکرد وزارت علوم در این زمینه نظارت داشته و وزارت علوم باید نتیجه گزارش خود را به همراه مستندات در اختیار کمیته منتخب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دهد تا نتیجه نهایی حاصل شود.

وي تصريح كرد: آنچه وزارت علوم منتشر کرده است باید مورد بررسي قرار گيرد، چرا كه در قضیه بورسیه‌ها وزارت علوم خود مدعی بود، بنابراین نمی‌تواند داور هم باشد و به لحاظ حقوقی مدعی و قاضی نمی‌توانند یکی باشند، از همين درخواست‌ كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از وزارت علوم این است که نتیجه‌ را به کمیسیون آموزش ارائه کند.

جعفري با تأکید بر اینکه مجلس حتي با تخلفات جزئي در پرونده بورسيه‌ها هم برخورد مي‌كند، اظهار کرد: متاسفانه با ارائه آمارهاي ناصحيح يك تخلف يك درصدي را بسيار بزرگ‌نمايي كردند تا موجبات بدبيني و تبعيض در جامعه را فراهم كنند، در حالي كه اكنون آماري كه از سوي وزارت علوم ارائه شده خلاف آن چيزي كه تاكنون مطرح مي‌كردند و در واقع در آن برهه زماني استيضاح وزير علوم را به دليل انگيزه‌هاي شخصي نمايندگان در قضيه بورسيه تحصيلي جلوه مي‌دادند.

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات در رابطه با معرفي محمود نیلی احمدآبادی به مجلس برای گرفتن رای اعتماد جهت وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری گفت:  وزير علوم بايد براي وزارت علوم برنامه داشته باشد و در بحث ارتباط دانشگاه و صنعت به صورت شعاري برخورد نكند و بودجه پژوهشي را از حاشيه به متن آورد و در بحث تقويت هرم علمي دانشگاه برنامه مدوني داشته باشد و همچنين آمايش سرزميني در رشته‌هاي دانشگاهي را مد نظر قرار دهد.

وي افزود: امیدوارم بعد از بررسی‌های لازم گزینه معرفی شده صلاحیت‌های مورد نياز برای تصدی پست وزارت را داشته باشد تا وزارت علوم هرچه سریعتر برنامه‌هایش را پیش ببرد

 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
6
3
جوان اين ميون تو چي گيرت مياد
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
1
8
با سلام خداوکیلی تخلف یک درصدی بوده است؟
ایا تخلف یک درصدی در اسلام مجاز است؟
ظاهرا باید قوه قضاییه یک دادسرا مخصوص رسیدگی به جرایم وزرا وروسای جمهوری ایجاد نماید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
4
8
حداقل 30 درصد تخلف شده نه یک درصد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
1
7
850 نفر غیر قانونی بودند دیگه اسامی در امده انوقت شما میگید یک درصد...
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
0
7
تا این زمان بنظر میرسید بعضیها فقط در ادبیات مشکل دارند حال معلوم میشود ریاضیاتشان هم مشکل دارد 840نفر از 3700نفر یک درصد می شود بنازم به این سواد ..
غفاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
3
2
يك تخلف يك درصدي را بزرگ‌نمايي كردند تا تخلفات کلان خود را بپوشانند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
2
2
تخلف،تخلفه.اما ای کاش این حساسیت ها برای دولت های گذشته هم بود!دولت آقایان هاشمی وخاتمی واین مسایل صرفا مچگیری از رقیب نبود و سیاسی نمی شد! ای کاش....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
1
6
امانت دار خوبی نیستید و جهت گیری جناحی شما بر رسالتی که دارید چیره شده
به فرض اینکه فقط 36 نفر از تحصیل منع شده اند و 800 و اندی نفر دیگر را نادیده بگیریم حرف شما در 1% خطا درست است اما در حکومت اسلامی که برپایه عدالت و حاکمیت امام زمان ارواحنا له الفدا بنا شده چرا باید یک درصد خطا وجود داشته باشد ؟ شاید خوشحالی از این 1% ناشی از انتظارات شما از خطاهای بیشتر بوده و یا شاید خوشحالید که با دیده اغماض به مسئله رسیدگی شده
چرا هیچکس نمی گوید این 36 نفر متقلب در حق 36 نفر نخبه دیگر ظلم کرده اند ؟ چرا از حق و حقوق از بین رفته آن 36 نفری که از ادامه تحصیل محروم شده اند چیزی نمی گوئید؟
شما پیرو عدل و انصاف نیستید که اگر بودید برای یک نفر تخلف هم باید با قاطعیت و صلابت در مقابل خطاکار می ایستادید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
0
2
یه قانون تصویب کنید ...
saeid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
0
4
اروپايها کمترين حقوق يک کارگر(تورستوران)ساعتي 7.25 دلاره هر کارگرروزي8ساعت درروز ميشه 58=7.25*8
در ماه
20روزه کاري
1160=58*20
...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار