کد خبر: 682822
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
امام جمعه موقت اصفهان:
امام جمعه موقت اصفهان گفت: حرکت مردم برمبنای شاه‌کلید بصیرت در رویارویی با بحران‌های انقلاب راه‌گشا بوده زیرا دشمن همه تلاش خود را بر این قرار داده که مثل حوادث تلخ فتنه سال ۱۳۸۸ در راه تخریب چهره مؤمنان جامعه قدم بردارد.
جوان آنلاين: آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های این هفته‌ نمازجمعه اصفهان با ابراز تأسف از حادثه ناگوار اسیدپاشی در این شهر اظهار کرد: در این میان، آنچه حائز اهمیت بوده، توجه داشتن به ابعاد گوناگون چنین اتفاقی است زیرا در درجه نخست، ما اعتقاد داریم که یک انسان مؤمن و انقلابی هرگز امکان ندارد که دست به این قبیل جنایت‌ها بزند پس از جایگاه ارزشمند نمازجمعه، چنین حرکت‌هایی را محکوم می‌کنیم.

وی بیان کرد: محکوم کردن چنین اعمال و رفتارهای ناشایستی از دو جنبه عقلی و شرعی مطرح است زیرا اسیدپاشی، وصله ناجوری بوده که هرگز به جامعه افراد مؤمن و انقلابی نمی‌چسبید و کوچک‌ترین شکی وجود ندارد که این هم یکی دیگر از تاکتیک‌های کهنه دشمن برضد نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که نظایرش را قبلاً در فتنه 88 دیده بودیم.

امام جمعه موقت اصفهان پیرامون این‌که محکومیت روا داشتن اعمال غیرانسانی علیه شهروندان، کیش و دیانت خاصی نمی‌شناسد، تصریح کرد: چنان‌که به حقوق هر شهروندی از هر طریق، تعدی و دست‌اندازی صورت بگیرد، ما آن را بی‌توجه به کیش و دیانت و قشر و لباس شهروندان، محکوم می‌کنیم و مذموم می‌دانیم.

وی زمان وقوع این جنایات ناگوار را معنی‌دار عنوان کرد و گفت: هم‌زمان شدن وقایع غیرانسانی اسیدپاشی در اصفهان با تصویب قانون‌های حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی، امکان ندارد که افراد عاقل را به این احتمال قوی نرساند که اسیدپاشان یا تحت حمایت مستقیم سرویس‌های جاسوسی دشمن مشغول انجام تحرکاتشان هستند و یا به‌شکلی جاهلانه آب به آسیاب دشمنان نظام می‌ریزند.

عضو مجلس خبرگان رهبری مثل تمام بزنگاه‌های مهم سالیان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، خواستار هوشیاری هرچه بیش‌تر ملت ایران شد و تصریح کرد: حرکت مردم برمبنای شاه‌کلید بصیرت در رویارویی با این بحران‌ها راه‌گشا است زیرا دشمن همه تلاش خود را بر این قرار داده که مثل حوادث تلخ فتنه سال 1388 در راه تخریب چهره حزب‌اللهی‌ها و مؤمنان جامعه اسلامی قدمی بردارد.

وی با اشاره به درگذشت روحانی والامقام، آیت‌الله مهدوی کنی در 29 مهر به برشمردن گوشه‌ای از فضائل این عالم ربانی پرداخت و گفت: آیت‌الله مهدوی کنی حقیقتاً صاحب شخصیتی بزرگ بودند به‌طوری‌که ایشان یکی از پشتوانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌شمار می‌آمدند.

خطیب جمعه اصفهان پیرامون ضایعه رحلت دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، یکی دیگر از برجستگی‌های خاص آیت‌الله مهدوی کنی این بود که ایشان یک سیاست‌مدار صادق بودند؛ اعتدال این عالم وارسته نیز به‌گونه‌ای بود که موافقان و مخالفان ایشان را به اعتراف وامی‌داشت؛ صداقت، بی‌ریایی و زهد آیت‌الله مهدوی کنی زبان‌زد خاص و عام شده بود.

وی درباره ماجرای به ریاست مجلس خبرگان رهبری رسیدن آیت‌الله مهدوی کنی بیان کرد: پس از وقوع فتنه 88 زمانی که ریاست مجلس خبرگان رهبری به آیت‌الله مهدوی کنی پیشنهاد شد، به‌سبب پرهیز از به‌وجود آمدن این سوءتفاهم که معظم‌له به‌دنبال رقابت و کسب مقام هستند، ابتدا از پذیرفتن چنین مسئولیت مهمی امتناع می‌کردند.

آیت‌الله مهدوی با اشار هبه به بُعد علمی آیت‌الله مهدوی کنی خاطرنشان کرد: مسئولیت‌پذیری و به سرانجام رساندن وظایف محوله در راستای سربلندی دین مبین اسلام و جامعه مسلمین به هر شکل ممکن و در هر زمینه‌ای، از قبیل عرصه پرارج علم و دانش نیز از دیگر ویژگی‌های قابل اشاره این عالم ربانی محسوب می‌شد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار