کد خبر: 682817
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
رییس سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد ضمن تشریح اقدامات و برنامه‏‏های این سازمان در سال‎‎جاری، از تدوین طرح مبلمان شهری و ایجاد مراکز تفریحی برای گذران هر چه بهتر اوقات فراغت شهروندان خبر داد.

مسعود تاج آبی با اشاره به افزایش شش برابری بودجه این سازمان در مقایسه با سال گذشته، اعتبارات امسال این سازمان را شش میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 3.5 میلیارد تومان از این اعتبار از محل منابع درآمدی خود سازمان و صرفاً از محل تبلیغات در محیط شهری تامین می‎‎شود و مابقی نیز از محل درامدهای شهرداری اختصاص می‎‎یابد.

وی اظهار داشت : عمده اقدامات این سازمان در حوزه مبلمان شهری است که غالباً براساس دو برنامه مطالعاتی شامل طرح جامع مبلمان شهری و طرح‎‎های اجرایی مجزا به صورت محوری است، می‎‎بایست انجام ‌‌شود ولی در حال حاضر برنامه به روزی در این رابطه در شهر یزد نداریم.

تاج آبادی نورپردازی، رنگ امیزی، بدنه‎‎سازی، نصب المان، حتی تعیین گونه‎‎های گیاهی شهری و کلیه اقداماتی که در رابطه با زیبایی شهر صورت می‎‎گیرد در حوزه فعالیت‎‎های مربوط به مبلمان شهری برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر مشاور در حال مطالعه در مورد طرح جامع مبلمان شهری است که قطعاً این طرح متفاوت از دیگر شهرها به لحاظ نوع بافت شهر یزد خواهد بود.

وی اضافه کرد: بحث مبلمان شهری که مطرح می‌شود، اگر بخواهیم اصولی و به صورت آکادمی پیش برویم، باید مطالعات داشته باشیم، در حال حاضر طراحی مبلمان شهری که برای ما ابلاغ شده باشد، وجود ندارد.

تاج آبی خاطرنشان کرد: مقوله مبلمان شهری به این بر می‌گردد که از چه نور و رنگی استفاده شود، بدنه سازی به چه صورت باشد، المان‌های محورهای مختلف به چه صورت نصب شود، گونه‌های گیاهی و تمام کارهایی که در حوزه زیباسازی است، در این مطالعات دیده می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار